Perioada de rambursare și efectul economic din implementare. Determinarea efectului economic și a perioadei de amortizare a investițiilor de capital în dezvoltarea producției

Calculul efectului economic al activităților propuse se realizează pentru a determina fezabilitatea finanțării unui anumit proiect, a cărui esență este obținerea de profit.

Tipuri de efect economic

Presupune investiția de capital pentru a genera profit suplimentar de realizat În al doilea caz, efectul economic nu poate fi calculat, întrucât efectul social nu implică un profit.

Efectul economic poate fi pozitiv și negativ. Pentru a obține un efect pozitiv, este suficient să obțineți un profit. Cu alte cuvinte, suma venitului investitorului trebuie să fie mai mare decât suma investiției. Acest efect se numește profit. A doua modalitate de a obține un efect pozitiv nu este prin investiții care cresc volumul veniturilor, ci prin economii la costurile de producție. Cea mai profitabilă modalitate de a obține un efect pozitiv este creșterea veniturilor și reducerea costurilor de producție.

Un efect pozitiv negativ se realizează atunci când costurile activității propuse depășesc veniturile. În acest caz, efectul economic va fi numit pierdere.

Metodologia de calcul a efectului economic

Formula clasică de calcul a efectului economic este următoarea:

Eph \u003d D - W * K, Unde

Ef - efect economic;

D - venituri sau economii din evenimente;

C - costul evenimentelor;

LA - coeficient normativ.

Coeficientul de reglementare

Pe lângă conceptul de „efect economic” există un alt termen care este folosit pentru a determina fezabilitatea investiției. Aceasta este eficiența economică. De asemenea, necesită un coeficient standard. Arată eficiența minimă acceptabilă proiect de investitii, ceea ce ar trebui realizat pentru stat și societate.

Coeficientul normativ este o constantă. Semnificația sa variază în funcție de industria în care este utilizat. Valoarea acestui indice variază de la 0,1 la 0,33. Cea mai mare valoare a parametrului este în industria chimică, iar cea mai mică este în industria transporturilor. În sectorul industrial, coeficientul standard este de 0,16; în sfera comerțului - 0,25.

Fezabilitatea calculării efectului economic al măsurilor propuse

Efectul economic poate fi calculat pentru orice perioadă de timp. Depinde cât durează evenimentele. Calculul efectului economic anual se efectuează în cazurile în care se desfășoară sau se pot desfășura activități care necesită investiții în cursul anului. Un exemplu este plata unor bonusuri către angajați pentru creșterea volumelor de vânzări cu luni. Deci nu o cale mai bunaînțelegeți oportunitatea bonusurilor, cum să calculați efectul economic pentru anul. Formula de calcul a efectului economic al măsurilor propuse în acest caz va arăta astfel:

Er \u003d (D1 - D0) * Z * K, unde

  • Er - efect anual;
  • D1 - venit după evenimente;
  • D2 - venit înainte de evenimente;
  • Z - costuri;
  • K - coeficient normativ.

Exemplu

Pentru a înțelege mai clar modul în care este determinată oportunitatea unui proiect de investiții, este necesar să luăm în considerare un exemplu de calcul al efectului economic.

Firma se ocupă de producția și vânzarea de mobilă. Conducerea a decis să acorde bonusuri angajaților dacă aceștia pot îmbunătăți calitatea produselor. Ca urmare a măsurilor luate pentru îmbunătățirea calității mărfurilor, compania a reușit să câștige 100 de mii de dolari, adică cu 15 mii mai mult decât înainte de implementarea măsurilor. S-au investit 8 mii de dolari, iar coeficientul standard este de 0,25. În consecință, efectul economic se calculează după cum urmează:

Eph \u003d 15 - 0,25 * 8 \u003d 13.

Investiție pe termen lung

În cazurile în care investiția va fi realizată pe o perioadă lungă de timp, indicatorul de efect economic nu va putea reflecta fezabilitatea finanțării. Costurile de oportunitate trebuie întotdeauna luate în considerare. Ele apar atunci când un investitor face una sau alta alegere în prezența unei alte alternative. In aceasta situatie cost de oportunitate se are în vedere profitul nerealizat pe care antreprenorul l-ar fi putut obține dacă ar fi ales o altă variantă de investire a fondurilor sale.

Există întotdeauna cel puțin o variantă alternativă de investiție și trebuie luată în considerare pentru a obține o imagine mai completă la calcularea efectului economic al activităților propuse. Această alternativă este un depozit bancar. În acest caz, este necesar să se țină cont de procentul de depozit și de reducere a veniturilor și cheltuielilor.

În această situație, valoarea netă va acționa ca efect economic.Totuși, dacă procentul de calcul nu a fost luat în considerare la calcularea efectului economic clasic și s-a obținut un efect pozitiv atunci când veniturile au depășit costurile, atunci în cazul unui net valoarea actuală, chiar și valoarea sa negativă poate indica faptul că costurile sunt mai mari decât costurile.

Chestia este că nu întotdeauna o valoare negativă a valorii actuale nete înseamnă excesul de cheltuieli față de venit. Dacă un procent de calcul este inclus în calcul, de exemplu, 5%, atunci o valoare pozitivă înseamnă că rentabilitatea investiției este mai mare de 5%. Dacă VAN este 0, atunci investiția este profitabilă cu exact 5%.

Pentru a înțelege cât de rentabile sunt activitățile propuse când mai putin de zero, trebuie să calculați procentul intern. O valoare pozitivă indică profitabilitatea proiectului, iar o valoare negativă indică neprofitabilitatea acestuia. Dacă dobânda internă este 2 la o rată de calcul de 5%, atunci investiția s-a amortizat cu 2%, dar cu o utilizare alternativă a acestor fonduri, ar putea returna cu 3% mai mult. Astfel, spre deosebire de raportul de eficiență economică, este o soluție mai potrivită pentru calcularea finanțării măsurilor de îmbunătățire a întreprinderii, concepute pe termen lung.

Înainte de a face orice investiție, investitorii în fara esecîncercând să afle când va începe investiția să facă profit.

Pentru asta, așa raport financiar ca perioadă de rambursare.

concept

În funcție de scopul investițiilor financiare, se poate distinge câteva concepte de bază ale perioadei de rambursare.

Pentru investiții

Perioada de rambursare este perioada de timp după care suma fondurilor investite va fi egală cu suma veniturilor primite. Cu alte cuvinte, în acest caz, coeficientul arată, la ce oră va fi necesar pentru a returna banii investiți și pentru a începe să obțineți profit.

Adesea, indicatorul este utilizat pentru a selecta unul dintre proiectele alternative pentru investiții. Pentru investitor, proiectul cu valoarea mai mică a coeficientului va fi mai de preferat. Acest lucru se datorează faptului că va deveni profitabil mai repede.

Dacă nu ați înregistrat încă o organizație, atunci cel mai usor fă-o cu servicii on-line, care vă va ajuta să generați gratuit toate documentele necesare: Dacă aveți deja o organizație și vă gândiți cum să facilitați și să automatizați contabilitatea și raportarea, atunci vin în ajutor următoarele servicii online, care vor înlocui complet un contabil în întreprinderea dvs. și economisiți o mulțime de bani și timp. Toate rapoartele sunt generate automat, semnate semnatura electronicași trimis automat online. Este ideal pentru un antreprenor individual sau SRL pe sistemul fiscal simplificat, UTII, PSN, TS, OSNO.
Totul se întâmplă în câteva clicuri, fără cozi și stres. Încearcă-l și vei fi surprins ce usor a devenit!

Pentru investiții de capital

Acest indicator vă permite să evaluați eficienţă reconstrucție, modernizare a producției. În acest caz, acest indicator reflectă perioada în care economiile rezultate și profitul suplimentar vor depăși suma cheltuită pentru investiții de capital.

Adesea, astfel de calcule sunt folosite pentru a evalua eficacitatea și fezabilitatea investițiilor. Dacă valoarea coeficientului este prea mare, este posibil să fii nevoit să renunți la astfel de investiții.

Echipamente

Perioada de rambursare a echipamentului vă permite să calculați cât timp vor fi returnate fondurile investite în această unitate de producție în detrimentul profitului obținut din utilizarea acestuia.

Metode de calcul

În funcție de dacă modificarea costului este luată în considerare la calcularea perioadei de rambursare Baniîn timp sau nu, alocă în mod tradițional 2 metode de calcul acest raport:

  1. simplu;
  2. dinamic (sau redus).

Mod ușor de calculat este una dintre cele mai vechi. Vă permite să calculați perioada care va trece de la momentul investiției până la momentul rambursării acestora.

Folosind în proces analiză financiară acest indicator, este important să înțelegeți că va fi suficient de informativ doar dacă urmatoarele conditii:

  • în cazul comparării mai multor proiecte alternative, acestea trebuie să aibă o viață egală;
  • investițiile se fac la un moment dat la începutul proiectului;
  • veniturile din fondurile investite sunt aproximativ egale.

Popularitatea acestei tehnici de calcul se datorează simplității sale, precum și clarității complete pentru înțelegere.

În plus, o perioadă simplă de rambursare este destul de informativă ca indicator de risc investițional. Adică, valoarea sa mai mare ne permite să judecăm riscul proiectului. În același timp, o valoare mai mică înseamnă că imediat după începerea implementării sale, investitorul va primi în mod constant venituri mari, ceea ce permite menținerea nivelului companiei la nivelul corespunzător.

Cu toate acestea, pe lângă aceste avantaje, o metodă simplă de calcul are o serie de neajunsuri. Acest lucru se datorează faptului că în acest caz neluat în seamă următorii factori importanți:

  • valoarea numerarului se modifică semnificativ în timp;
  • după ce proiectul a obținut rambursare, poate continua să fie profitabil.

De aceea se utilizează calculul indicatorului dinamic.

Perioada de rambursare dinamică sau redusă Proiectul se numește durata perioadei care trece de la începutul investițiilor până la momentul rambursării sale, ținând cont de actualizare. Este înțeles ca debutul unui moment în care valoarea actuală netă devine nenegativă și rămâne așa în viitor.

Este important de știut că perioada dinamică de rambursare va fi întotdeauna mai lungă decât cea statică. Acest lucru se datorează faptului că în acest caz se ia în considerare modificarea valorii numerarului în timp.

În continuare, luați în considerare formulele utilizate în calcularea perioadei de rambursare în două moduri. Cu toate acestea, este important să ne amintim că, dacă fluxul de numerar sau chitanțe de diferite dimensiuni, cel mai convenabil este să folosiți calcule folosind tabele și grafice.

Metoda de calcul al perioadei simple de rambursare

La calcul, se folosește o formulă a formei:

Exemplul 1

Să presupunem că un anumit proiect necesită investiții în valoare de 150.000 de ruble. Se așteaptă ca veniturile anuale din implementarea sa să se ridice la 50.000 de ruble. Este necesar să se calculeze perioada de rambursare.

Înlocuiți datele pe care le avem în formula:

RR = 150.000 / 50.000 = 3 ani

Astfel, investiția este de așteptat să se achite în trei ani.

Formula propusă mai sus nu ține cont de faptul că în procesul de implementare a proiectului poate apărea nu numai afluxul de fonduri, ci și ieșirea acestora. În acest caz, este util să folosiți formula modificată:

RR = K0 / FCsg, unde

PChsg - primit în medie pe an. Se calculează ca diferență între veniturile și cheltuielile medii.

Exemplul 2

În exemplul nostru, vom introduce suplimentar condiția ca în procesul de implementare a proiectului să existe costuri anuale în valoare de 20.000 de ruble.

Apoi, calculul se va modifica după cum urmează:

PP = 150.000 / (50.000 - 20.000) = 5 ani

După cum puteți vedea, perioada de rambursare la luarea în considerare a costurilor s-a dovedit a fi mai lungă.

Formule de calcul similare sunt acceptabile în cazurile în care veniturile sunt aceleași de-a lungul anilor. În practică, acest lucru se întâmplă rar. Mult mai des se modifică cantitatea de aflux de la o perioadă la alta.

În acest caz, calculul perioadei de rambursare se efectuează oarecum diferit. Există mai mulți pași în acest proces:

  1. există un număr întreg de ani pentru care suma venitului va fi cât mai apropiată de valoarea investiției;
  2. găsiți suma investițiilor care nu sunt încă acoperite de intrări;
  3. avand in vedere ca investitiile pe parcursul anului merg uniform, ei gasesc numarul de luni necesar pentru a realiza rambursarea integrala a proiectului.

Exemplul 3

Valoarea investiției în proiect este de 150.000 de ruble. În primul an, se așteaptă un venit de 30.000 de ruble, al doilea - 50.000, al treilea - 40.000, al patrulea - 60.000.

Astfel, pentru primii trei ani, cuantumul venitului va fi:

30 000 + 50 000 + 40 000 = 120 000

Timp de 4 ani:

30 000 + 50 000 + 40 000 + 60 000 = 180 000

Adică, perioada de rambursare este mai mare de trei ani, dar mai mică de patru.

Să găsim partea fracționată. Pentru a face acest lucru, calculați soldul neacoperit după al treilea an:

150 000 – 120 000 = 30 000

30.000 / 60.000 = 0,5 ani

Înțelegem că rentabilitatea investiției este de 3,5 ani.

Calculul perioadei dinamice de rambursare

Spre deosebire de simplu, acest indicator ia în considerare modificarea valorii numerarului în timp. Pentru aceasta se introduce conceptul de rata de actualizare.

Formula ia următoarea formă:

Exemplu

În exemplul anterior, introducem încă o condiție: rata anuală de actualizare este de 1%.

Calculați venitul actualizat pentru fiecare an:

30.000 / (1 + 0,01) = 29.702,97 ruble

50.000 / (1 + 0,01) 2 = 49.014,80 ruble

40.000 / (1 + 0,01) 3 \u003d 38.823,61 ruble

60.000 / (1 + 0,01) 4 \u003d 57.658,82 ruble

Obținem că pentru primii 3 ani de încasări vor fi:

29.702,97 + 49.014,80 + 38.823,61 = 117.541,38 ruble

Timp de 4 ani:

29.702,97 + 49.014,80 + 38.823,61 + 57.658,82 = 175.200,20 ruble

Ca și în cazul unei simple rambursări, proiectul se amortizează în mai mult de 3 ani, dar mai puțin de 4. Să calculăm partea fracțională.

După al treilea an, soldul neacoperit va fi:

150 000 – 117 541,38 = 32 458,62

Adică până când perioada completă de rambursare nu este suficientă:

32.458,62 / 57.658,82 = 0,56 ani

Astfel, rentabilitatea investiției va fi de 3,56 ani. În exemplul nostru, acest lucru nu este mult mai mult decât cu calea ușoară rambursare. Cu toate acestea, rata de actualizare pe care am adoptat-o ​​a fost prea mică: doar 1%. În practică, este de aproximativ 10%.

Perioada de rambursare este un indicator financiar important. Ajută investitorul să evalueze cât de oportună este investiția într-un anumit proiect.

Următoarea prelegere video este dedicată elementelor de bază planificare financiara, plan de investitiiși perioada de rambursare:

Trimiteți-vă munca bună în baza de cunoștințe este simplu. Utilizați formularul de mai jos

Studenții, studenții absolvenți, tinerii oameni de știință care folosesc baza de cunoștințe în studiile și munca lor vă vor fi foarte recunoscători.

Găzduit la http://www.allbest.ru/

Departamentul de Educație al orașului Moscova

Instituție de învățământ de stat

Învățământul profesional secundar

Colegiul de Construcții Nr 41

Lucrări de curs

Pe tema: Determinarea efectului economic și a perioadei de amortizare a investițiilor de capital în dezvoltarea producției.

După disciplină: Economia organizației.

Specialitate: Management (pe industrie).

Interpretat de Nekrasova V.S. student anul 2

Grupuri 2v - 06k

Acceptat de profesoara Safronova Zh.P.

Moscova - 2010

Introducere

1. Date inițiale

2. Întocmirea unui deviz de cost pentru producerea produselor

3. Întocmirea unui deviz de cost

4. Prețul produselor

5. Formarea și distribuirea profitului

6. Investiţii de capital în dezvoltarea producţiei

7. Reducerea costului de producție

8. Calculul efectului economic anual

9. Calculul eficienței economice și a perioadei de amortizare a investițiilor în dezvoltarea producției

concluzii

Bibliografie

Introducere

Economia acoperă toate aspectele vieții umane fără excepție. Nu există economie reală divorțată de producția materială. In conditii relaţiile de piaţăîntreprinderea este veriga principală a economiei, întrucât la întreprindere se creează mărfurile și mijloacele de producție necesare societății. În prezența concurenței pe piață, întreprinderea trebuie să introducă noi echipamente și tehnologii în producție pentru a reduce costul de producere a produselor (furnizarea de servicii), creșterea profitabilității. Factorii de succes de pe piață devin o condiție pentru supraviețuirea întreprinderii, care la rândul lor sunt determinați de profesionalismul specialiștilor. Un specialist trebuie să fie capabil să organizeze în mod competent și competent producția, să determine cerințele pieței, să fie capabil să calculeze atât volumele de producție planificate, cât și costurile prețului produsului care afectează profitabilitatea unei întreprinderi. Investiția în dezvoltarea producției este necesară, dar trebuie să fie fezabilă din punct de vedere economic. Fezabilitatea economică este determinată de indicatorii eficienței economice și de perioada de amortizare a investițiilor suplimentare de capital în dezvoltarea producției.

1. Date inițiale

Tabel nr. 1 Costuri de producție în prima jumătate a anului

Tabelul nr. 2 Consumul de resurse materiale

1) Pm = HPM? VP

Pm \u003d 0,19? 1180 + 0,15? 1980 = 521,2 tone

2) Pt = NRT? VP

RT \u003d 0,04? 1180 + 0,008? 1980 = 63,04 tone

3) Re = NRE? VP

Re = 390? 1180 + 235? 1980 = 925500 kW

Tabelul nr. 3 Starea mijloacelor fixe

Întreaga valoare a deprecierii pentru o jumătate de an și 40% profit net care vizează dezvoltarea producţiei în a doua jumătate a anului. Ca urmare a implementării științifice și progres tehnic Din a doua jumătate a anului, ratele consumului de metale au scăzut cu 5%. Volumul producției și, în consecință, productivitatea muncii au crescut de 1,2 ori, fără creșterea numărului de salariați. Salariile au crescut cu 6%. Condițional - costurile fixe au crescut cu 3%

Tabelul nr. 4 Indicatori financiari munca intreprinderii

Indicatori

Valoare absolută

Alte cheltuieli în % din suma contabilă.

Numar de angajati

Salariul mediu lunar

3200 rub./persoană

Deducerea salariului

Venituri din chirie (lunar)

40 de mii de ruble

Dividende pe titluri de valoare (trimestrial)

80 de mii de ruble

Plăți prioritare către buget din profit (trimestrial)

Cota de impozit pe venit, inclusiv chiria

Cota de impozitare a veniturilor din titluri de valoare

Determinați: 1) Economii din reducerea costului de producție pentru a doua jumătate a anului și pentru an. a) Efectul economic anual. b) Perioada de rambursare a investițiilor în progresul științific și tehnologic

2. Întocmirea unui bugetcosturile productiei

Prețul de cost este tot ceea ce a cheltuit compania pentru producția și vânzarea rublei. Clasificarea costurilor pe elemente economice. Acest tip de clasificare presupune împărțirea costurilor în grupe în funcție de denumirea lor economică. Costul costurilor materiale se determină pe baza prețurilor de achiziție a resurselor materiale și a sumei resurselor materiale cheltuite fondul Z. pl. calculat pe baza salariului mediu lunar/p. Taxele de amortizare sunt determinate pe baza valorii mijloacelor fixe.

Tabelul nr. 5 Estimări de costuri pentru prima jumătate a anului.

1) ZM = 521,2? 1440 \u003d 750528 ruble.

2) ST = 63,04? 1200 = 75648 ruble

3) ZE = 925500? 2, 11 \u003d 1952805 ruble.

4) ZP = 3200? 100 ? 6 = 1920t.rub

5) OZP = 1920? 26? 100 \u003d 499200 de ruble.

6) Ag \u003d 2000000? 2 + 3000000 ? 12 ? 100 = 400.000 de ruble/an

3. Întocmirea unui deviz de cost

Scopul practic al costurilor pentru calcularea elementelor pentru a calcula costul fiecăruia specii separate producție, pentru aceasta toate costurile sunt împărțite în directe și indirecte.

Costuri directe - variabile, acestea scad sau cresc cu volumul producției.

Costuri fixe - nu se modifică în funcție de volumul producției.

Costul costurilor materialelor pentru nevoile tehnologice se determină pe baza ratelor de consum de material, combustibil, energie și a prețurilor acestora. estimarea rentabilității investiției

Salariile muncitorilor din producție sunt stabilite pe baza tarifelor la bucată.

Deducerile din salarii sunt norma si se ridica la 35,6%

Valoarea costurilor fixe condiționat (registre) este calculată ca diferență între suma totală costuri conform devizului și mărimii costuri variabile prin calcul.

Costurile generale sunt distribuite pe tip de produs în funcție de complexitatea fabricării produsului, care este afișată în salarii (la bucată), coeficientul sau procentul costurilor generale este determinat de formulă.

Pentru a inc. "B" = K incl. "A"

Tabelul numărul 6. Calculul costului produselor „A” și „B” pentru prima jumătate a anului

costul cheltuielilor

Produsul „A”

Produsul „B”

Costul întregii probleme.

Rata de consum pe unitate

Costul întregii probleme.

Suma lui „A” și „B”

Metal pentru nevoi tehnice.

Combustibil pentru nevoi tehnice.

Electricitate pentru nevoi tehnice.

Salariile muncitorilor de producție

Deduceri din salarii

costuri variabile totale.

Cheltuieli generale

Costul total total.

ZM \u003d 0,19? 1140 \u003d 273,6 ruble / ed.

273,6? 1180 = 322848 ruble

ZM \u003d 0,15? 1140 \u003d 216 ruble / ed.

216? 1980 =427680 rub.

322848 + 427680 = 750528 ruble

ST = 0,04? 1200 = 48 ruble/ed.

48? 1180 = 56640 ruble

ST = 0,008? 1200 \u003d 9,6 ruble / ed.

9,6? 1980 = 19008 ruble

56640 + 19008 = 75648 ruble

SE = 390 ? 2,11 \u003d 822,9 ruble / ed.

822,9? 1180 = 971022 ruble

SE = 235 ? 2,11 \u003d 495,85 ruble / ed.

495,85? 1980 = 981783 ruble.

971022 + 981783 = 1952805 ruble

ZP "A" = 225 ruble / ed.

ZP "A" vp \u003d 225? 1180 = 265500 ruble.

ZP "B" = 238 ruble / ed.

ZP "B" vp \u003d 238? 1980 = 471240 ruble.

OZP "A" = = 58,5 ruble / ed.

OZP "A" \u003d 58,5? 1180 \u003d 69030 ruble.

OZP "B" = = 61,88 ruble / ed.

OZP "B" = 61,88? 1980 = 122522,4 ruble

HP \u003d 5722071 - 3707273,4 \u003d 2014797,6 ruble.

Pentru a inc. „A” = 0,4859 sau 48,59%

Pentru a inc. „B” = = 0,5140 sau 51,40%

HP "A" \u003d \u003d 978990,15 ruble / VP.

HP "B" \u003d 1035605,9 ruble.

SE "A" = = 829,65 ruble / ed.

SE "B" = = 523,033 ruble / bucată.

4. Prețul produselor

Pretul cu ridicata al intreprinderii (C.o pr.), este determinat pentru fiecare tip de produs

C.o pr. = () ? din [rub./ed.] unde

P - profitabilitatea produsului%

C - costul produsului rub./ed.

Volumul vânzărilor în prețurile cu ridicata ale întreprinderii sau venitul (BP) este determinat de formula.

BP \u003d (C.o pr. "A" ? n "A") + (C.o pr. "B" ? n "B"),

unde n „A” și, respectiv, n „B”, vânzarea produselor în termeni fizici.

C.o pr. "A" \u003d () ? 2257,65 \u003d 2934,94 ruble / ed.

C.o pr. "B" = () ? 1544,36 \u003d 1945,89 ruble / ed.

BP = 2934,94? 1180 + 1945,89? 1980 = 3463229 + 3852862 = 7316091 ruble

5. Formarea și distribuirea profitului

Profitul este diferența dintre veniturile și cheltuielile unei afaceri.

Există bilanț (total) și profit net.

Profitul bilantului reprezinta profitul primit din toate tipurile de activitati: (produse, servicii, activitati comerciale).

Profit net – rămâne la dispoziția întreprinderii.

P.clean > fond de acumulare si fond de consum

Pb. = Ex. + Pvrd. (freca.),

Pb - profit contabil

etc. - profit din vânzarea produselor

Pvrd. - profit din activitati neoperante.

BP \u003d 7316091 ruble / jumătate de an

Sp "A" + "B" = 5722071 (ruble/semi-jumătate)

Pb \u003d 7316091 - 5722071 \u003d 1594020 ruble / jumătate de an

P.ar = 40000 ? 6 \u003d 240.000 de ruble / jumătate.

Ptsen. boom = 80000 ? 2 \u003d 160.000 de ruble / jumătate de an

P.gen. \u003d 1594020 - (90000 × 2) \u003d 1814020 ruble / jumătate de an

Impozit pe veniturile din chirie (NA)

ON = 240000 ? 0,3 \u003d 72.000 de ruble / primit.

Impozitul pe venit pe valori mobiliare

N c.b. = 160000? 0,15 \u003d 24.000 de ruble / primit.

Impozit pe activitatea principală

N o.d. = (1814020 - 240000 - 160000) ? 0,3 \u003d 424206 ruble / primit

Taxe = 72000 + 24000 + 424206 = 520206

Pch \u003d 1814020 - 520206 \u003d 1293814 ruble / primit.

6. Investiții în dezvoltarea producțieiA

Potrivit condiției, întregul cuantum al deducerilor de amortizare pentru semestru și 40% din profitul net sunt investiți în dezvoltarea producției în a doua jumătate a anului. Calculul sumei deprecierii.

Valoarea anuală a taxelor de amortizare (Ag) este calculată pe baza costului și ratelor de amortizare pe tip de imobilizare.

Ar = + = [rubla/an]

La zd. și K rev. - investitii respectiv in cladiri si utilaje.

PE. zd și NA. despre - rata deducerilor de amortizare, respectiv, pentru clădiri și utilaje.

Profitul net pentru cele șase luni este determinat, găsim 40% din acesta. Valoarea investiției în dezvoltarea producției (K)

K \u003d (Ar? 0,5) + (P? 0,4) [frecare]

Ar = + = 400.000 de ruble / an.

K \u003d (400000 × 0,5) + (1293814 × 0,4) \u003d 717525,6 [ruble]

7. Reducerea costului de producție

Reducerea costurilor de producție prin economisirea materialelor

Calculat pentru fiecare tip conform formulei,

%? S.m \u003d (1 - K r.c.m? K cm. n.r.m)? ? 100%

%? S.m reducerea costului produsului datorită economiilor de materiale.

K r.ts.m - coeficientul de creștere a prețurilor la materiale.

K cm.n.r.m - coeficientul ratei de consum de material pentru produse

HP m.ud - rata consumului de materiale pentru produse.

Cu p.ud - costul total al produsului.

%? S.m "A" \u003d (1 - 1.0500.92) ? ? 100%

%? S.m "B" \u003d (1 - 1,05 × 0,92)? ? 100%

%? S.m "A" \u003d (1 - 1,05 × 0,92)? ? 100 = 0,000299%

%? S.m "B" \u003d (1 - 1,05 × 0,92)? ? 100 = 0,00033%

Reducerea costurilor datorită economiilor la salarii, ținând cont de deducerile din salarii.

%? Cu zp. = (1) ? ? 100%

%? Cu zp. - acesta este procentul de reducere a costului produsului datorat RFP si deducerilor acestuia.

Kr.zp - coeficient de creștere a salariului.

Kr.vp - coeficientul de creștere a producției

ZP. oud - salariu pe unitate ed.

WIP. bate - deduceri din salariu pe unitate. ed.

%? Cu zp. „A” \u003d (1 ? ? 100%

%? Cu zp. „B” \u003d (1 -)? ? 100%

%? Cu zp. „A” \u003d (1? ? 100 \u003d 1,465%

%? Cu zp. „B” \u003d (1 ? ? 100 \u003d 2,265%

Economii la costuri fixe condiționat

Reducerea costurilor datorată costurilor fixe condiționat este calculată pentru fiecare tip de produs folosind formula:

%? Mustață rapid. = (1 -) ? ? 100% unde

%? Mustață rapid. - procentul de reducere a costului de producție datorat costurilor fixate condiționat.

Kr.us-post - rata de creștere a costurilor condiționate - fixe.

R us.post.ud - cheltuielile sunt condiționate - constante pe unitate. produse

%? Mustață rapid. "A" = (1-) ? ? 100 = 5,2035%

%? Mustață rapid. "B" = (1-) ? ? 100 = 4,7956%

8. Du-te la calculdovotheconomicWowEfectA

Efectul economic anual este suma de economii pe care o primește întreprinderea prin reducerea costului ca urmare a investițiilor suplimentare de capital în dezvoltarea producției.

De exemplu, \u003d (Sp. bate 1 - Sp. bate 2)? n2 (rubla/an)

Sp. bate 1 și Sp. bate 2 - respectiv, costul produsului înainte și după implementarea măsurii n2 - producția anuală de produse după implementarea măsurii în termeni fizici.

Pentru a determina Sp. bate „A” și Sp. ud „B” după implementarea măsurii, este necesar să se însumeze procentele de reducere a costurilor pentru trei factori și pentru fiecare tip de produs:

?%? Sp. bate „A” \u003d%? Vedeți „A” + %? Cu ZP "A" +%? S. Oud - post „A”

?%? Sp. bate „B” \u003d%? Vezi „B” + %? Cu ZP "B" +%? S. Oud - post „B”

Pentru a determina producția anuală, aveți nevoie de producția pentru a doua jumătate a anului, înmulțiți cu 2.

Calcule ale efectului economic anual:

Sp. bate „A” 1 \u003d 2257,65 ruble / ed.

Sp. bate „B” 1 = 1544,36 ruble / ed.

?%? Sp. bate „A” \u003d 0,00029 + 1,465 + 5,2035 \u003d 6,66879%? 6,67%

?%? Sp. bate „B” \u003d 0,00033 + 2,265 + 4,7956 \u003d 7,06093%? 7,1%

Sp. bate „A” 2 \u003d 2257,65? 0,9333 \u003d 2107,06 ruble / ed.

(100 - 6,67 = 93,33%)

Sp. bate „B” 2 \u003d 1544,36? 0,929 \u003d 1434,7 ruble / ed.

(100 - 7,1 = 92,9%)

În prima jumătate a anului:

VP "A" \u003d 1180 buc.

VP "B" = 1980 buc.

În a doua jumătate a anului:

VP "A" \u003d 1180? 1,2 = 1416 buc.

VP „B” = 1980? 1,2 = 2376 buc.

VP "A" \u003d 1416? 2 = 2832 bucăți/an.

VP "B" = 2376? 2 = 4752 bucăți/an.

EG = (2257,65 - 2107,06) ? 2832 + (1544,36 - 1434,7) ? 4752 \u003d 947575,2 bucăți / an.

9. Calculul eficienței economice și a perioadei de rambursareinvestitie

Eficiența economică a investițiilor de capital este raportul dintre efectul economic și costurile (investiții de capital)

Coeficientul de eficiență economică a investițiilor (E) este determinat de formula:

Valoarea reciprocă coeficientului de eficiență economică determină perioada de amortizare (To) a investițiilor de capital:

Acela = (an.)

E = = 1,32 ruble.

Asta = = 0,76 ani.

Concluzie

Investiția în dezvoltarea producției este fezabilă din punct de vedere economic, deoarece. raportul de eficiență 1,32 ruble. (standardul de eficiență pentru industrie este de 0,2 ruble) Randamentul investiției este de 0,68 ani, ceea ce este mult mai mic decât perioada standard de rambursare (Tn = 5 ani).

Bibliografie

1. V.P. Gruzinov Economia întreprinderii (manual, M. Finanțe și Statistică. 2002)

2. A. I Mikhailushkin Economics (atelier, M. facultate 2001)

3. V.A. Shvandara Economia întreprinderii (teste, sarcini, situație, M. Unity. 2001)

Găzduit pe Allbest.ru

Documente similare

    Formarea estimărilor de costuri, estimărilor de costuri pentru producția și vânzarea produselor. Prețuri și generare de profit. Calculul volumului investițiilor de capital, reducerea costurilor, economiile și perioada de amortizare a investițiilor de capital pentru dezvoltarea producției.

    lucrare de control, adaugat 07.10.2009

    Determinarea economiilor din reducerea costului de producție pe an. Calculul costurilor materialelor de producție și a valorii deprecierii. Intocmirea devizelor si devizelor de costuri. Calculul perioadei de amortizare a investițiilor în producție.

    lucrare de termen, adăugată 24.11.2014

    Intocmirea devizelor de cost pentru productie. Calculul prețului cu ridicata și modalități de reducere a costului. Procedura de formare a profitului pe activitatea principală. Calculul investițiilor în dezvoltarea producției. Determinarea perioadei de amortizare a investițiilor.

    lucrare de termen, adăugată 24.05.2015

    caracteristici generaleîntreprinderilor. Calcule ale investițiilor de capital în instalații industriale. Calculul prețului de cost pe articole de cost. Determinarea efectului economic anual la introducerea de noi tehnologii și a perioadei de amortizare a proiectului.

    lucrare de termen, adăugată 19.05.2016

    Intocmirea devizelor de cost pentru productia si vanzarea produselor. Calculul profitului ramas la dispozitia intreprinderii. Determinarea indicatorilor de performanţă pentru utilizarea mijloacelor fixe şi capital de lucru. Calculul perioadei de amortizare a investițiilor.

    lucrare de termen, adăugată 27.02.2015

    Evaluarea fezabilității organizării unui nou unitate structurală. Determinarea perioadei de amortizare și a eficienței investițiilor de capital. Întocmirea unei estimări a costurilor generale ale afacerii. Calculul costului de producție și salarizare.

    lucrare de termen, adăugată 23.04.2019

    Economii din reducerea costurilor pentru a doua jumătate a anului și anul la fabrica de produse silicate din Minsk. Calculul cheltuielilor de amortizare. Intocmirea devizelor de cost pentru productia si vanzarea produselor. Formarea profitului bilanţier şi distribuirea acestuia.

    lucrare de termen, adăugată 23.03.2010

    Calculul costurilor anuale reduse, efect economic. Determinarea coeficientului de eficiență economică a investițiilor de capital, perioada de rambursare a opțiunilor, selectarea și justificarea proiectului optim. Calculul investițiilor în îmbunătățirea echipamentelor.

    test, adaugat 24.01.2014

    Calculul cantității de consum de resurse materiale. Starea mijloacelor fixe. Performanța financiară a întreprinderii. Etapele calculului. Costul costurilor materialelor pentru nevoi tehnologice. Salariul principalilor muncitori de productie.

    lucrare de termen, adăugată 19.01.2009

    Calcularea prețului de cost, a volumelor de vânzări ale produselor întreprinderii în prima jumătate a anului. Determinarea valorii profitului net din vânzarea produselor fabricate, perioada de rambursare a investițiilor de capital în dezvoltarea producției. Evaluarea tendințelor în indicatori.


De regulă, rentabilitatea investiției investite într-un site web corporativ (ROI – Return on Investment) este în mare măsură asociată cu profesionalismul dezvoltatorilor web. Acest material discută unul dintre fundamentele profesionalismului unui dezvoltator web - capacitatea de a justifica economic investiția unui client într-un site web.

Se vor întoarce banii investiți în site-ul corporativ? Aceasta este întrebarea pe care și-o pun liderii. directori comercialiși specialiști IT ai companiilor care iau decizii cu privire la dezvoltarea unui site web corporativ.

Întrebarea este foarte importantă și, poate, cheia pentru a lua o decizie. În ciuda faptului că este destul de dificil să se evalueze cu exactitate efectul creării și menținerii unui site pentru o anumită întreprindere, această sarcină poate fi descompusă în componente. Această abordare va face mai ușor să determinați dacă site-ul va plăti sau nu și care este perioada de rambursare.

Site-ul corporativ: principalele efecte

Rambursarea poate fi determinată prin calcul venit suplimentar adus de site - acesta poate fi atât un venit direct pentru companie, cât și o economie de costuri. Așadar, compania primește următoarele efecte economice, datorită site-ului.

1. Atragerea de clienți și parteneri, vânzări directe.
De obicei, acestei funcții a site-ului i se acordă o importanță cheie, deoarece efectul vânzărilor directe este vizibil imediat. Pe baza acestuia, cel mai simplu mod de a calcula rentabilitatea investiției într-un site web. Cu toate acestea, este greșit să considerăm doar accesul direct de la acesta ca fiind singurul efect al creării și întreținerii unui site web. În acest caz, alte beneficii pe care le aduce acest instrument de business nu sunt luate în considerare.

2. Promovarea mărcii.
Site-ul web este chipul companiei. Opinia unui număr mare de parteneri se formează sub impresia de a vizita site-ul corporativ. De asemenea, în această parte a efectului site-ului poate fi atribuit optimizării lucrului cu mass-media.

3. Suport informațional clienti si parteneri.
Postarea de informații suplimentare despre companie, produs pe site, deschiderea de consultări sistematice pe resursa dvs. web etc. Sprijinul partenerilor este o bună practică de afaceri. Nu numai că le dispune pentru sine, dar rămâne și una dintre componentele integrale munca profesionala companie modernă.

4. Căutare furnizor.
Pentru multi mari intreprinderi problema optimizării aprovizionării este relevantă. Un mijloc destul de convenabil de a rezolva această problemă este plasarea de informații despre nevoile companiei pe site-ul corporativ. Adesea, furnizorii înșiși găsesc astfel de secțiuni și le monitorizează constant.

5. Atragerea de noi angajați și eficientizarea procesului de angajare.
Dacă o companie are propriul site web, crește semnificativ șansele de a atrage un angajat calificat la muncă. De asemenea, oferă posibilitatea de a posta o listă de posturi vacante specifice, cerințe cheie și criterii de recrutare, formulare de CV și chiar sarcini de testare.

6. Aducerea clientului parte din logica de afaceri a companiei pe site.
Ca exemplu de astfel de soluții pot servi sistemele de comandă de mărfuri, magazinele online, sistemele de rezervare a biletelor sau a produselor, consultațiile și întrebările către specialiști.

7. Impact asupra relațiilor interne corporative. Secțiunea site-ului destinată angajaților ajută la rezolvarea sarcinilor de creștere a motivației muncii, unește echipa cu o singură idee și face munca mai armonioasă.

8. Aducerea părții interne a logicii de afaceri pe site
Acest articol deschide o gamă largă de soluții care sunt unite sub denumirea generală intraservere. Intraserver este denumirea generală a unui server web intracorporat, ale cărui principale funcții sunt următoarele: publicarea știrilor companiei, comenzile despre companie, articolele utile în muncă, organizarea unui sistem de gestionare a documentelor distribuite geografic, cererile de transport și Consumabile, sisteme de comunicare corporativă, sisteme distribuite de management al relațiilor cu clienții (CRM), eliminarea unei părți din funcțiile interne sistem de contabilitate(de exemplu, puteți emite facturi de la distanță în 1C), - aici este posibilă integrarea cu aproape orice componentă de informații interne a companiei.

Principalele beneficii ale site-ului sunt enumerate mai sus. Dar cum să evaluăm efectul lor economic? Este evident că componentele clientului sunt direct legate de cantitatea și calitatea vizitatorilor site-ului. Si aici mare importanță dobândește „reprezentativitatea” site-ului, adică a acestuia aspect, calitatea designului, ușurința în utilizare, disponibilitatea caracteristicilor utile și informații utile.

Cum se evaluează eficiența în termeni de bani?

Efectul intra-corporat poate fi evaluat ca un fel de economii sau Venit suplimentar. Cel mai convenabil este aici ca persoana responsabilă cu economia acestui domeniu de lucru, de exemplu, logica de afaceri a vânzărilor, să evalueze efectul site-ului în aceleași ruble pe lună. Și așa - pentru fiecare secțiune a logicii de afaceri optimizate.

În mod convențional, rentabilitatea lunară pe site poate fi calculată folosind formula de mai jos. Calculele primei sale părți pot fi efectuate în două moduri.

Prima metodă este legată de prețul atragerii atenției unui partener:

A doua metodă este asociată cu efectul economic al creșterii vânzărilor:

Astfel, obținem suma pe care o câștigă site-ul pe lună. În continuare, trecem la partea costisitoare a creării unui site web.

Costurile legate de site-ul web includ:

1. costuri unice pentru crearea unui site web;

2. costuri tehnice continue pentru întreținerea șantierului;

3. cheltuieli curente pentru a actualiza și promova site-ul.

Evident, site-ul este rambursat dacă venitul lunar din acesta este mai mare decât costul întreținerii acestuia. Această diferență poate fi numită „venitul net al site-ului”. Raportul numit trebuie analizat în primul rând și trebuie să fie foarte atent la faptul că costurile de actualizare și promovare cresc fluxul de vizitatori ai site-ului. Acest lucru, la rândul său, înmulțește efectul site-ului - fiecare vizitator suplimentar al site-ului, conform legilor publicității, este mai scump pentru proprietarii site-ului decât cel anterior. Prin urmare, este necesar să alegeți echilibrul optim investiție/prezență.

Aici ajungem la conceptul perioadei de amortizare a site-ului. După cum știți, aceasta este data la care suma venitului net din site va acoperi costurile creării acestuia. Pentru a simplifica calculele, nu am folosit reducerea acestor sume la valori calculate pe baza ratele dobânzilorși așa mai departe. Să luăm o simplă sumă din venitul net al site-ului: „perioada de rambursare în luni = suma costurilor unice pentru crearea site-ului / venitul net al site-ului pe lună”.

Ce perioade de rambursare a investițiilor în proiecte pot fi considerate acceptabile? La această întrebare se răspunde diferit în diferite industrii și companii: de exemplu, în construcții poate dura 3-7 ani, în producție - 2-4 ani, în sectorul IT - 1-2 ani.

Ca exemplu, luați în considerare analiza investițiilor pe site-ul companiei „A”, care operează în teritoriu Teritoriul Altai, care este descris de următoarele condiții (relevanță preț - 2004):

1. personal - 30 persoane;

2. venit lunar de 1,5 milioane de ruble;

3. compania produce bunuri și le livrează în regiunea sa (20%), regiunile apropiate (60%) și regiunile îndepărtate (20%);

4. site-ul poate crește vânzările către regiuni îndepărtate cu 50%, către regiunile din apropiere - cu 20% și vânzările „din apropiere” - cu 5%;

5. societatea este gata să plătească intermediarilor 3% din prețul mărfurilor pentru creșterea vânzărilor cu aceeași sumă;

6. prețul atragerii atenției unui potențial client este de 20 de ruble;

7. trafic planificat pe site - 1500 de vizitatori pe lună, dintre care 800 sunt „lucrători în industrie” unici;

8. efect economic din optimizarea procesului de vânzare 1000 de ruble/lună;

9. efectul economic al optimizării munca de personal 300 de ruble/lună;

10. efect economic din optimizarea procesului de suport informațional pentru clienți 2000 ruble/lună;

11. efectul economic al economisirii asupra altora publicitate 700 de ruble/lună;

12. dezvoltarea site-ului web costă 35.000 de ruble;

13. intretinere tehnica 350 ruble/luna;

14. Costuri pentru promovarea site-ului și actualizarea informațiilor 3000 de ruble/lună.

Calcul: efectul creșterii vânzărilor (economisim pe intermediari) \u003d ((1500000 × 20% * 50%) + (1500000 × 60% * 20%) + (1500000 × 20% * 5%)) * 3% \ u003d 10350 ruble./lună

Sau prețul atragerii atenției = (20 de ruble * 800 de vizitatori * 1) = 16.000 de ruble / lună. Valoarea medie din 2 metode de calcul = (10350 + 16000) / 2 = 13175 ruble. Suma celorlalte efecte = 4000 de ruble / lună.

Efect lunar de site 17175 ruble. Venitul net site \u003d 17175 - 3000 - 350 \u003d 13825 ruble. pe lună Perioada de rambursare a site-ului = 35000 / 13825 = 2,53 luni.

După cum puteți vedea din acest exemplu, o companie de această dimensiune obține un beneficiu economic semnificativ și returnează banii investiți destul de repede.. În același timp, un site care nu dă roade este o greșeală care a fost făcută în faza de proiectare și rezultatul unui model de business construit incorect. Garantul rentabilității investiției nu poate fi decât profesionalismul dezvoltatorului și al clientului în evaluarea efectului economic al site-ului. În acest caz, dezvoltatorul joacă un rol important, deoarece numai el poate prezice multe dintre efectele site-ului. Atunci când alegeți un dezvoltator, trebuie să vă asigurați de profesionalismul acestuia și să acordați o atenție deosebită interesului său de a profita resursa în care investițiile vor fi profitabile. Acest lucru va ajuta la stabilirea și menținerea unei cooperări permanente și reciproc avantajoase.

Astfel, principalele concluzii sunt următoarele:

  • rambursarea site-ului poate fi prezisă și calculată;
  • înainte de a lua o decizie cu privire la dezvoltarea site-ului, este necesar să o calculăm eficiență economicăși rambursare;
  • Dezvoltatorul site-ului trebuie să fie competent în problemele economice ale resurselor web și trebuie să trateze clientul ca pe un partener de încredere și pe termen lung, chiar dacă comanda este o singură dată.

Cel mai adesea, managerii percep eficacitatea implementării CRM la nivelul bunului simț. Într-adevăr, importanța unor efecte precum creșterea productivității vânzărilor, satisfacția clienților și reținerea este clară chiar și pentru un nespecialist. Dificultăți de evaluare apar atunci când se încearcă evaluarea cu acuratețe a raportului dintre investiții și rentabilitatea investiției (ROI), deoarece nu există o formulă universală specifică pentru o astfel de evaluare.

Astăzi, mulți oameni înțeleg că eficiența Sistem informatic este determinată de conținutul său și de calitatea implementării - „corectitudinea” structurilor și proceselor etc. Cu alte cuvinte, rezultatul implementării CRM este determinat de calitatea modelului de afaceri. În același timp, în practică, implementarea CRM este adesea implementată pur ca automatizare procesele existente cu personalul existent. Dacă calitatea existentă a modelului de afaceri este satisfăcătoare, atunci această abordare este destul de conștientă. În acest caz, putem vorbi despre astfel de efecte din implementare ca o creștere a productivității personalului, o creștere a vitezei de serviciu și eliminarea pierderilor și dublarea informațiilor. Aici, rentabilitatea costurilor pentru achiziționarea unui sistem CRM aplicat și implementarea acestuia este evaluată în conformitate cu procesele existente. Prin urmare, putem spune că atunci când implementăm CRM ca produs software, automatizandu-se procesele pe baza acestuia, companiile primesc efecte directe din categoria reducerii costurilor si unele efecte indirecte obtinute prin sustinerea modelului de business existent.

Într-un proiect cuprinzător de implementare a unei strategii orientate spre client și crearea unui sistem vânzări, puteți obține un număr mult mai mare de efecte - atât efectele categoriei de reducere a costurilor, cât și efectele unui ordin diferit.

Diverse surse (META Group, Gartner Group, ISM etc.) disting următoarele categorii principale de efecte din implementarea CRM:

Această calificare este destul de descriptivă și arată principalele categorii de efecte obținute. Cu toate acestea, nu ia în considerare efecte (la prima vedere, implicite) precum reducerea riscului. De exemplu, în afaceri există o expresie „câștigătorul ia tot”. Pe unele piețe, pierderea unei poziții competitive poate fi fatală, iar în acest caz nu mai este vorba doar de o simplă creștere a veniturilor. Prin urmare, pentru completitudinea clasificării, vom vorbi și despre efectele reducerii (sau creșterii) riscurilor din implementarea CRM.

Natura și posibilitatea unei evaluări directe a efectului obținut diferă. Din acest punct de vedere, ne vor interesa categoriile de efecte economice directe și efecte economice indirecte.

Deci, împărțim efectele economice în trei categorii condiționate:

1) efecte economice directe;

2) efecte economice indirecte;

3) efecte de reducere a riscului.

Efecte economice directe

Această categorie include efecte directe care afectează profitabilitatea companiei. Tabelul de mai jos descrie modificările efectuate în cadrul proiectului pentru implementarea unei strategii orientate către client și crearea unui sistem de vânzări și efectele economice pe termen scurt și lung rezultate.

Starea înainte de implementare

Schimbări

Efecte pe termen scurt după implementare

Efecte pe termen lung după implementare

Nu există o bază de date unificată de clienți. Posibilitățile de segmentare pe diferiți indicatori (inclusiv cei dinamici) lipsesc

Segmentarea clienților

  • Creșterea vânzărilor prin concentrarea pe clienții profitabili/profitabili
  • Cresterea veniturilor companiei prin identificarea celor mai profitabile segmente si oferindu-le cele mai bune valoarea clientului
  • Creșterea veniturilor companiei prin vânzare încrucișată
  • Produsele sunt promovate fără a analiza eficacitatea interacțiunilor de-a lungul lanțului

  • Reducerea costurilor în canale și lanțuri de promovare
  • Creșterea veniturilor companiei prin alegerea canalului optim din punct de vedere al valorii pentru noi și al valorii pentru client/cost
  • Creșterea veniturilor prin creșterea gradului de satisfacție a participanților la canalele de promovare
  • Structura funcțională a organizației, fără responsabilitate pentru relațiile cu clienții

  • Îmbunătățirea calității serviciului clienți
  • prin managementul relațiilor
  • Creșterea veniturilor companiei prin îmbunătățirea calității serviciilor și optimizarea org. structurilor
  • Sistemul de motivare a personalului nu este axat pe obiectivele strategiei de client a companiei.

  • Creșterea productivității personalului
  • Creșterea veniturilor companiei prin creșterea vânzărilor încrucișate, creșterea ciclu de viață client sau atingerea altor obiective în funcţie de strategia aleasă
  • Personal nu este asigurat medii de informareși nu sunt instruiți în interacțiunea cu clienții

    Pregatirea personalului

  • Creșterea satisfacției clienților
  • Datele clienților nu sunt sistematizate, angajații nu au acces la baza de cunoștințe

  • Îmbunătățirea calității și vitezei serviciului clienți
  • Îmbunătățirea suportului informațional al proceselor
  • Creșterea satisfacției clienților
  • Creșterea satisfacției personalului
  • Nu există instrumente pentru planificarea și prognoza vânzărilor

  • Creșterea randamentului (profitabilității) vânzărilor curente
  • Îmbunătățirea calității managementului
  • Creșterea veniturilor companiei datorită posibilității unor acțiuni de control mai oportune și de înaltă calitate
  • Deciziile de management sunt luate fără a lua în considerare indicatorii pentru lucrul cu clienții

  • Îmbunătățirea calității și vitezei serviciului clienți
  • Îmbunătățirea satisfacției clienților prin concentrarea proceselor și a rezultatelor acestora pe îmbunătățirea experienței clienților
  • Fără instrumente de management al proceselor

  • Creșterea eficienței vânzărilor
  • Îmbunătățirea calității și vitezei serviciului clienți
  • Creșterea veniturilor companiei prin creșterea procentului de tranzacții de succes
  • Prelucrarea contactelor și aplicațiilor se realizează manual

  • Creșterea productivității angajaților
  • Creșterea veniturilor companiei prin reducerea costurilor de tranzacție
  • Creșterea veniturilor companiei datorită posibilității de creștere a numărului de clienți potențiali și actuali deserviți (de exemplu, prin organizarea vânzărilor active)
  • Angajații și clienții nu au nicio idee despre stadiul onorării comenzilor

    Automatizarea procesului de onorare a comenzilor

  • Reducerea timpului de executare a comenzilor
  • Creșterea veniturilor prin îmbunătățirea satisfacției clienților
  • Angajații primesc informații din surse disparate și depun eforturi semnificative pentru a le obține.

    Menținerea unei baze de date unice cu clienții actuali și potențiali

  • Timp redus pentru a găsi noi clienți potențiali
  • Reducerea timpului de căutare a informațiilor despre clienți
  • Creșterea veniturilor prin posibilitatea de a deservi mai mulți clienți
  • Creșterea veniturilor prin îmbunătățirea satisfacției angajaților
  • Efecte economice indirecte

    De exemplu, acestea includ creșterea valorii acțiunilor la bursă ca urmare a transparenței sporite a proceselor, o gestionare sporită, ceea ce este important pentru atragerea interesului acționarilor terți. Efectele posibile de acest fel sunt prezentate în figura de mai jos.

    Reducerea riscului

    Tabelul de mai jos descrie principalele riscuri atenuate de implementarea unui sistem CRM.

    Schimbări

    Riscuri care sunt atenuate

    Segmentarea clienților

    Riscul de a pierde cei mai profitabili/profitabili clienți

    Alegerea canalelor și lanțul optim de promovare

    Riscul de deteriorare a relațiilor cu partenerii, riscul de a nu transmite valoare clienților clienților

    Optimizarea structurii organizatorice

    Riscul de reducere a flexibilității organizației, riscul de deteriorare a relațiilor cu clienții

    Creare sistem nou motivarea personalului

    Riscul activităților de personal spre deosebire de obiectivele generale ale companiei

    Pregatirea personalului

    Riscul reducerii motivației personalului, riscul înrăutățirii relațiilor cu clienții

    Crearea unei baze de date unice, bază de cunoștințe

    Risc de deteriorare a relațiilor cu clienții

    Planificarea si prognoza vanzarilor

    Risc de nerespectare a planurilor de venituri și/sau profitabilitate

    Managementul performanței clienților

    Risc de pierdere a competitivității

    Automatizarea proceselor de afaceri

    Risc de productivitate redusă, eficiență a procesului

    Automatizarea procesării contactelor și solicitărilor, crearea unui sistem de autoservire

    În același timp, introducerea CRM poate duce și la apariția de noi riscuri, precum scăderea productivității angajaților în stadiul inițial de funcționare a sistemului, respingerea sistemului de către un număr de angajați.

    Evaluarea efectului implementării CRM

    Principalele abordări de evaluare a efectului economic al implementării CRM

    Este evident că atingerea tuturor indicatorilor de performanță menționați mai sus în cadrul unui proiect separat este imposibilă din cauza resurselor limitate (de timp, financiare și altele). Prin urmare, proiectul de implementare a CRM ar trebui să includă etapa de stabilire a obiectivelor. Obiectivele proiectului ar trebui să fie legate logic de obiectivele strategice ale întreprinderii. În special, folosind sistemul tabloul de bord echilibrat(BSC) este posibil să se descompună obiectivele generale în obiectivele nivelurilor „inferioare” - client, operațional, personal și tehnologie.

    Pentru a evalua efectul introducerii CRM, metoda de analiză a mai multor indicatori cheieînainte și după (precum și în timpul) schimbărilor. Acestea sunt dimensiunile prin care compania va evalua în continuare eficacitatea relațiilor sale cu clienții. Unii dintre acești indicatori pot fi determinați de majoritatea companiilor înainte de începerea proiectului. Sunt selectați mai mulți indicatori caracteristici companiei, de exemplu:

    • procentul de răspuns al potențialilor clienți la mesajele de marketing (reacția publicului);
    • creșterea noilor clienți (rata de rentabilitate);
    • pretul de cumparare;
    • ponderea tranzacțiilor de succes;
    • durata ciclului de vânzări;
    • timpul mediu pentru rezolvarea problemelor tipice de către departamentul de service etc.

    Valorile sunt de obicei agregate pe grupuri de procese de afaceri sau subsisteme CRM.

    Paradoxul situației constă în faptul că pentru o evaluare oficială a eficacității implementării CRM sunt necesare date nefinanciare din perioade anterioare implementării sistemului CRM, iar aceste date nu sunt disponibile, deoarece acestea trebuie să colecteze ... un sistem CRM. Da, este posibil să se estimeze soldul uscat - creșterea veniturilor companiei în diferite perioade de timp, dar este cauzată de introducerea unui sistem CRM? Pentru a răspunde la această întrebare, trebuie să fiți capabil să analizați structura bazei de clienți, eficiența managerilor, creșterea loialității bazei de clienți și multe altele care se pot face folosind sistemul CRM în sine. Prin urmare, pentru a obține o evaluare rezonabilă, indicatorii selectați (atât în ​​natură, cât și în termeni valorici) sunt deja monitorizați pe măsură ce procesele relevante sunt reorganizate și sunt introduse componentele sistemului informațional. Poate fi asortat valoare monetară efectele reorganizării și costurile aferente pentru evaluarea perioadei de amortizare a investiției în CRM.

    O altă problemă în evaluarea eficienței: anumite efecte economice ale implementării unui sistem CRM pentru fiecare companie specifică pot afecta în felul lor. Fără instrumente gata făcute, mulți dau estimări aproximative cu o variație semnificativă, de exemplu, „retenția clienților a crescut cu 5-10%, ceea ce a dat o creștere de 20-30% a profiturilor, automatizarea multor operațiuni manuale aproape a dublat productivitatea personalului. ” și altele de genul ăsta. Astfel de evaluări luate din practică, desigur, sunt de asemenea valoroase.

    Cum se evaluează efectele posibilei introduceri a CRM înainte de începerea proiectului? Acest lucru se poate face pe baza modelului de afaceri specific implementat. De fapt, acest model ar trebui dezvoltat în primele etape ale proiectului de implementare a CRM, iar ulterior servește deja ca model care verifică atingerea indicatorilor prevăzuți în acesta. Problemele construirii și formalizării unui astfel de model depășesc domeniul de aplicare al acestui articol. Să ne uităm la câteva exemple aici.

    5.2. Un exemplu de evaluare a efectului economic direct obținut prin creșterea productivității angajaților.

    Luați departamentul de vânzări al unei companii mari. Costurile de vânzare sunt compuse din două componente:

    • costuri fixe (salariu, întreținere birou, cheltuieli administrative etc.);
    • cheltuieli variabile (bonusuri, cheltuieli de călătorie, comunicații, consumabile și altele).

    Să presupunem că există următoarea structură curentă a cheltuielilor și veniturilor departamentului (pentru anul):

    Să presupunem că prin implementare se realizează o creștere de 15% a productivității pe an. Aceasta înseamnă că oamenii de vânzări au cu 15% mai mult timp pentru a-și îndeplini sarcinile de vânzări, pe care îl pot petrece pentru a dobândi noi clienți. Să presupunem că acest lucru duce la o creștere proporțională a venitului, cu 15%. În același timp, partea variabilă a cheltuielilor va crește, în timp ce partea fixă ​​a cheltuielilor va crește ușor. Ca urmare, avem următorii indicatori ai departamentului după creșterea productivității angajaților:

    Index

    A devenit un milion $

    Costuri variabile

    costuri fixe

    Departamentul de profit

    Astfel, efectul economic direct al creșterii productivității angajaților: 15 milioane dolari cu o creștere de 30% a profitului.

    Un exemplu de evaluare a efectului economic indirect obținut prin creșterea loialității clienților.

    Pentru companiile care operează într-un mediu restrâns și cu costuri ridicate resurse financiare, strategia clientului este de a crește productivitatea interacțiunii cu cei mai profitabili clienți existenți. În consecință, să presupunem că compania și-a stabilit un obiectiv - creșterea vânzărilor, în ciuda stagnării pieței. Pentru a face acest lucru, stabilim că este necesar să creștem profitabilitatea medie a clienților cu 10% în decurs de un an. Pentru a face acest lucru, trebuie să obțineți o creștere a ratei de retenție a clienților. Se efectuează segmentarea, analiza bazei de clienți și se creează un model de business care să susțină realizarea acestor indicatori la toate nivelurile companiei: operațional, tehnologic, în ceea ce privește pregătirea personalului și altele.

    Să evidențiem două segmente și indicatorii acestora:

    Segment

    Numărul de clienți

    Costul atragerii unui client,
    mii de dolari

    Profit total pentru anul, milioane de dolari

    LTV mediu, mii USD

    LTP mediu, mii USD

    Companii mari cu o cifră de afaceri de peste 100 de milioane de dolari

    Firme mijlocii cu o cifră de afaceri de 10 până la 100 de milioane de dolari

    Aici LTV/LTP (Lifetime Value, Lifetime Profit) - valoarea „lifetime” (a clientului) - venit/profit adus de client pe perioada (ciclului de viata) a activitatii sale de achizitie. Acești indicatori sunt definiți după cum urmează:

    LTV = (Durata relației / Timp mediu între achiziții) ´ cost mediu achiziții;

    LTP = (Durata relației/Timp mediu între achiziții) ´ Rentabilitatea medie a unei achiziții.

    1) Pentru companii mari fără creșterea retenției clienților, LTV total al segmentului = 20 × ((24 m/12 m) × 100.000 USD) × 1,2= 4800.000 USD

    2) Pentru companiile mari cu o creștere a retenției clienților, LTV-ul total al segmentului = 20 × (((24 luni × 1,1) / 12 luni) × 100 mii dolari) × 1,2 = 5280 mii dolari

    Astfel, efectul așteptat al măsurilor de îmbunătățire a retenției clienților în cadrul unui proiect CRM pe segmentul companiilor mijlocii: o creștere a veniturilor de 4,8 milioane USD, realizată în doi ani. Evident, acesta nu este un profit, deoarece proiectul va suporta costuri în funcție de măsurile specifice din cadrul proiectului, dar această cifră ne va permite să stabilim cât putem cheltui pe măsuri de creștere a retenției clienților (inclusiv implementarea unui sistem CRM) a acestui segment pe parcursul a 2 ani. Dacă calculăm efectele economice pe un interval de timp mai lung, putem observa că chiar și o creștere de 5% a retenției poate genera o creștere a profitului de aproximativ 50% după 5 ani.

    Importanța metodologiei și instrumentelor CRM constă și în faptul că, cu ajutorul ei, putem urmări rapid atingerea obiectivelor stabilite în etapele intermediare și luăm măsuri rezonabile. decizii de management pentru ajustarea în timp util a dezvoltării companiei.

    După cum se poate observa din indicatorii LTV/LTP, creșterea veniturilor și a profiturilor segmentelor se poate realiza nu numai prin creșterea duratei ciclului de viață. Acest lucru este posibil și prin reducerea timpului mediu dintre achiziții (de exemplu, prin organizarea vânzărilor încrucișate), precum și prin creșterea valorii (profitului) achizițiilor individuale (de exemplu, prin crearea de valoare suplimentară pentru consum).

    De asemenea, se pot compara efectele de productivitate ale primului exemplu cu efectele de profitabilitate ale bazei de clienți existente din al doilea exemplu și să realizeze că efectul combinat poate fi și mai mare.

    Aici am analizat exemple de evaluare a două efecte ale creării unui sistem de vânzări bazat pe metodologia CRM. După cum sa arătat mai devreme, pot exista multe mai multe astfel de efecte. După cum puteți vedea, efectele implementării CRM sunt multiple și natură complexăși nu există formule universale pentru calcularea randamentului investiției. Cu toate acestea, majoritatea efectelor pot fi aproximative cuantificare bazat pe un model de afaceri pre-dezvoltat, care ar trebui construit ca parte a unui proiect de implementare a unei strategii orientate spre client și implementarea unui sistem CRM.