Cum să determinați costul pe clic (CPC) pentru publicitate. Descifrarea CPO, CPL, CPS, ROAS, ROI și alți termeni Costul mediu pe clic pe Facebook pe industrie

Ca în oricare activitate profesională, în marketingul pe Internet există o mulțime de termeni și definiții care îi ajută pe specialiști să-și navigheze rapid în muncă, să facă calcule și să efectueze analize de promovare. Pentru utilizatorii fără experiență, mulți termeni nu sunt întotdeauna evidenți, motiv pentru care, în articolul nostru de astăzi, vom descifra definițiile și formulele de bază ale agenților de marketing pe internet și vă vom spune unde pot și ar trebui aplicați.


Pentru confortul dvs., am împărțit articolul nostru în blocuri:

Termeni și formule pentru calcularea costurilor


Acum să vă prezentăm termenii:


CTR (rata de clic)- rata de clic a reclamelor. Calculat ca procent din numărul de clicuri și numărul de afișări ale anunțurilor. CTR determină eficacitatea campanie publicitara.


Formulă: CTR = (clicuri/afișări)*100%

CPC (costpeclic) - costul pe care agentul de publicitate îl plătește pentru un clic pe o reclamă cu o tranziție ulterioară pe site. CPC ne ajută să evaluăm eficacitatea unei campanii de publicitate, precum și să ajustăm sumele licitate. Mai mulți factori afectează rata CPC - anunțul în sine, Scorul său de calitate (СR), regiunea de afișare, ora, concurenții care afișează anunțuri pentru aceleași cuvinte cheie.


CPA (costpeacțiune)– costul unei acțiuni pe site-ul agentului de publicitate. În acest caz, agentul de publicitate însuși decide ce să accepte ca acțiune utilă. Acesta ar putea fi „Vizitarea paginii de contact” sau „Trimiterea unui formular părere". Acest termen poate fi folosit și pentru a defini CPL (costpeconduce)- acesta este costul pentru un potential client care si-a parasit contactele sau a contactat agentul de publicitate intr-un alt mod convenabil.



Pentru a urmări corect acțiunile utile, trebuie să setați un obiectiv în Google Analytics sau alt sistem de analiză, unde vor fi numărate datele.


Există, de asemenea, servicii pentru calcularea automată a indicatorului CPA - cum ar fi K-50, Roistat și altele.

CPS (costpe vânzare) - costul unei comenzi platite de bunuri/servicii din surse de publicitate. Calculul CPS este convenabil pentru magazinele online cu plată online. În rest, este necesar un sistem de analiză end-to-end cu integrare CRM. CPS vă va ajuta să vă ajustați bugetele de publicitate, precum și să creșteți eficacitatea acestuia.

CPO (cost pe comandă)- costul unei comenzi de bunuri/servicii. Diferența este că, de regulă, toate comenzile, inclusiv cele neplătite, sunt luate în considerare în CPO.


CPM (cost pe mileniu) – cost pe 1000 de afișări, o definiție pentru acei agenți de publicitate cărora le pasă să livreze un mesaj publicitar utilizatorului final, fără să se concentreze pe clicurile pe anunțuri și plătind doar la fiecare 1000 de afișări.


Formulă: CPM = costul de plasare publicitate/număr de contacte potențiale * 1000

CPI (cost pe instalare)- costul instalării unei aplicații mobile. Calcularea CPI este utilă pentru agenții de publicitate al căror produs este aplicatii mobile. CPI măsoară costul pe instalarea aplicației.


Termenii de mai sus vă vor ajuta să urmăriți eficacitatea campaniilor dvs. publicitare, să alegeți cele mai bune modele de promovare pentru dvs., precum și să controlați și să ajustați bugetul dvs. de publicitate.

Termeni și formule de calcul al profitului

Când se calculează costurile, vine cea mai interesantă parte pentru fiecare antreprenor - calcularea profitului. Mai jos vei găsi pentru tine formule și definiții care vor deveni asistenții tăi fideli.

Costurile publicitare pentru vânzări (A/S)- Determinarea eficacității reclamei. Folosind o formulă simplă A/S, puteți calcula profitul din produsul/serviciul promovat, minus costurile care merg pentru susținerea acestui produs/serviciu. De regulă, indicatorul este calculat pentru perioada anuală sau perioada de raportare a companiei.


Rentabilitatea cheltuielilor publicitare (ROAS)- o definiție care ne ajută să calculăm cât profit ați primit din campaniile publicitare. De exemplu, ați obținut un profit de 100.000 de ruble din publicitate, în timp ce ați cheltuit 30.000 de ruble pe publicitate. Considerăm: 100.000/30.000 = 3,3 ruble. ai primit din fiecare cheltuit 1 rubla pentru publicitate.


Formulă: ROAS = profit/cheltuieli pe canalele de publicitate


ROI (rentabilitatea investiției)Și ROMI (Rentabilitatea investiției de marketing) diferă de rentabilitatea cheltuielilor publicitare prin mărimea părții de cost. ROMI (ROI) include toate costurile de marketing, nu doar canalele de publicitate (de exemplu, crearea unui site web, dezvoltarea unei noi reclame pentru publicitate display etc.) ca costuri.


Formulă: ROMI (ROI) = profit/cheltuieli de marketing


Costurile publicitare până la marjă (A/M)- o alta definitie care ajuta la evaluarea rentabilitatii reclamei, dar nu a costurilor in raport cu profitul, ci a costurilor in raport cu profitul, minus costul produsului/serviciului, adica randamentul net al investitiei.

EPC (venituri pe clic)- un indicator similar cu indicatorul CPC, diferența este că CPC este costul pe clic, iar EPC este profitul din 100 sau 1000 de clicuri.


Formulă: EPS = (Profit generat/Număr de clicuri) * 100 (sau 1000)

LTV (Valoarea de viață)- Acest profit total compania a primit de la un client pentru tot timpul de lucru cu acesta. Indicatorul oferă o înțelegere clară a rentabilității investiției per client atras.


Formulă: LTV = venit de la 1 client pe întreaga perioadă de cooperare - costul atragerii și păstrării unui client.

KPI- Acest indicator cheie, care vă permite să evaluați eficacitatea muncii în vederea atingerii obiectivelor. KPI este determinat individual cu specialistul și agentul de publicitate, în conformitate cu indicatorii actuali și doriti.

În acest articol, am încercat să spunem cât mai multe despre termenii și formulele de bază folosite în marketingul pe Internet, astfel încât să puteți evalua situația actuală a campaniilor dvs. de publicitate, precum și să înțelegeți limbajul specialiștilor în marketing. Scoruri mari pentru tine!


Pe curând!

CPC în publicitatea online

Ce este CPC în publicitate - această întrebare va interesa cu siguranță un webmaster care se confruntă cu nevoia de a-și monetiza site-ul pentru prima dată. Termenul „CPC” este o abreviere a expresiei engleze „Cost Per Click”, care înseamnă „cost pe clic”. Cu alte cuvinte, CPC sunt banii pe care advertiserul îi plătește pentru transferul vizitatorului către proprietarul resursei web pe care este plasat linkul sau bannerul.

Este interesant! Nu puteți spune despre CPC ce este mod bun monetizarea site-urilor sau blogurilor tinere. Rețineți că costul pe clic este de obicei de câțiva cenți. Pentru a obține un venit solid, trebuie să aveți o resursă web cu mult trafic.

Mai multe videoclipuri pe canalul nostru - învață marketingul pe internet cu SEMANTICA

Ceea ce determină CPC-ul mediu

Există mai multe criterii care afectează costul pe clic. Cel mai important factor este tema site-ului. Proiecte comerciale site-urile dedicate investițiilor, finanțelor, construcțiilor etc., le aduc proprietarilor mult mai mult profit decât site-urile de divertisment sau „feminine”. Pe lângă afilierea tematică a site-ului web, următoarele criterii influențează indicatorul CPC:

  • Partea zilei;
  • localizarea geografică a utilizatorului de internet;
  • fraza cheie;
  • autoritatea resursei web în sistem.
.

Ce aduce publicitatea CPC agentului de publicitate și webmasterului?

Folosind acest instrument de promovare, agentul de publicitate primește următoarele beneficii:

  • posibilitatea de alocare bugetară flexibilă;
  • campania publicitară poate fi oprită în orice moment;
  • plata se face doar pentru tranzițiile efective către site-ul promovat;
  • Este posibil să se evalueze rapid eficacitatea unei campanii de publicitate.

Trebuie luat în considerare faptul că rețelele publicitate contextuală impun anumite cerințe în raport cu site-urile acceptate. În primul rând, o resursă web trebuie să respecte regulile programului de afiliere și să nu încalce cerințele legii. Restricțiile pot fi setate și asupra traficului site-ului, pe subiectul acestuia. Site-urile despre jocuri de noroc, farmacologie etc. se încadrează de obicei în categoria „interzise”.

Venitul site-ului depinde nu numai de costul unui clic, ci și de valoarea CTR (numărul de tranziții ale vizitatorilor la 1000 de afișări de anunțuri). Pentru a îmbunătăți CTR, puteți experimenta cu plasarea unităților de anunțuri și cu caracteristicile vizuale ale acestora.

Adesea, atunci când licitați - cost pe clic, oamenii sunt ghidați de intuiție. Acest lucru este valabil și pentru setarea costului pe clic în Yandex Direct și în Google AdWords si in general in orice sistem de publicitate.

Rezultă un dialog ca acesta:

— Nu putem plăti mai mult de 30 de ruble pe clic.
- De ce 30 de ruble? De ce nu 130?
— Nu știu, cred că este un preț normal.

Pentru a calcula costul pe clic, aveți nevoie de următorii parametri inițiali:

Cu astfel de calcule, înclinăm întotdeauna spre mai rău - folosim un nivel puțin mai ridicat al costurilor sau un număr așteptat puțin mai mic de vânzări.

  • Profit net dintr-o comandă, ca diferență între prețul de cost și prețul mărfurilor. La calcul acest indicator luați în considerare refuzurile și retururile comenzilor.
  • Conversia site-ului studiat este raportul dintre vizitatorii care au făcut o achiziție și numărul total de vizitatori ai site-ului.
    Dacă această valoare nu este încă cunoscută, atunci puteți căuta medii statistici pentru industria dvs., de exemplu, pentru un magazin online 2%, pentru o pagină de destinație 4%. Trebuie reținut că eroarea de aici poate afecta foarte mult rezultatul.

Formula pentru calcularea costului unui clic:

Să aruncăm o privire la un exemplu:

  • Profitul net dintr-o comandă este de 250 de ruble
  • Conversie în magazin - 1,5%

Calculăm costul pe clic folosind formula:

CPC = Profit net * Conversie / 100.

Prin urmare, obținem: CPC = 250 * 1,5 / 100 = 3 ruble 75 copeici.

Acesta este costul maxim permis pe clic, la care profitabilitatea dvs. va fi de 0%. Reduceți costul pe clic cu N procente. Aceste procente vor fi profitul dvs. estimat.

La acest preț, nu va fi trafic...

Poate apărea întrebarea, ce să faceți cu un astfel de preț de clic, deoarece nu va exista trafic, de exemplu, către Yandex Direct, cu o astfel de rată?

  • Creșteți profitabilitatea
    Puteți crește marcajul pentru mărfuri, puteți modifica sortimentul, puteți reduce costurile și așa mai departe.
  • Upsells
    Revinde pe site si telefonic la confirmarea comenzii. De fapt, aceasta este una dintre modalitățile de a crește profitabilitatea.
  • Creșteți conversia site-ului
    Lucrați la interfață, testați widget-uri, oferiți asistență clienților, oferiți bunuri la un preț bun...
  • Găsiți trafic ieftin sau gratuit, la care va fi salvată valoarea de conversie specificată.
  • Nu uitați de clienții care au cumpărat deja. Sau nu a fost cumpărat. Faceți vânzări repetate, utilizați buletine informative prin e-mail, sunați și amintiți-vă despre dvs. În general, lucrați cu baza de clienți.

Un punct important. Costul pe clic este calculat pentru fiecare canal de publicitate și pentru fiecare instrument din cadrul canalului de publicitate separat. Deoarece conversia site-ului pentru campania de căutare Yandex Direct, pentru rețeaua de publicitate Yandex Direct YAN,

Atunci când plănuiesc să organizeze publicitate contextuală sau afișată pe Internet, agenții de publicitate oferă un anumit buget pentru aceste companii. Prin urmare, vor să vadă unde sunt cheltuiți banii lor.
Și mai important pentru un advertiser este să înțeleagă cum să investească cel mai bine într-o campanie de publicitate, astfel încât să fie cât mai eficientă, banii să fie cheltuiți economic, iar utilizatorii să fie atrași la maximum de site.
Pentru a înțelege rapoartele privind campaniile publicitare desfășurate, precum și planificarea acestora, există parametri de măsurare a strategiilor de publicitate precum indicatori CPM, CTR și CPC.
CPM și CPC sunt termeni profesioniști pentru modele de prețuri, opțiuni de plată pentru publicitatea online. CTR este un indicator al eficacității reclamei pe internet.

Ce este CPM?

CPM („cost pe o mie de afișări” sau „cost pe milă”) este un indicator în publicitatea online, care indică costul pentru 1000 de afișări de banner sau

reclame. Adică exact câți bani îi va plăti agentul de publicitate proprietarului site-ului pe care ar trebui să fie plasat bannerul sau anunțul pentru ca reclama să fie afișată publicului țintă de 1.000 de ori.
Caracteristici ale indicatorului CPM:

  • Fiecare impresie este numărată și rezumată. Indiferent dacă utilizatorul dorește să facă clic pe anunț și să urmeze linkul către site-ul agentului de publicitate - nu există garanții.
  • Când plătiți pentru afișări, clicurile sunt gratuite.
  • Posibilitatea de a afișa reclame exclusiv în fața publicului țintă, având studiat în prealabil prezența site-ului. Dacă site-ul platformei își asumă posibilitatea de a colecta date despre vizitatori (de exemplu, sex, vârstă, profesie, geografie în momentul înregistrării), atunci angajatorul poate seta parametri conform cărora reclama sa va fi afișată doar celor mai promițători vizitatori. din punctul lui de vedere. Aceasta înseamnă că bugetul va fi cheltuit mai rațional.
  • Atunci când alegeți o metodă de plată pentru afișări, ar trebui să țineți cont de activitatea publicului pe site-ul donator. Cu cât utilizatorii sunt mai activi, cu atât li se arată mai des același anunț, prin urmare, banii sunt cheltuiți mai repede, iar acoperirea „spectatorilor” este mai mică.

Ce este CPS?

CPC ("costul pe clic") este costul fiecărui clic pe o reclamă împreună cu tranziția ulterioară a utilizatorului pe site-ul web al agentului de publicitate.
Caracteristicile indicatorului CPC:

  • în 90%, utilizatorii cu adevărat interesați dau clic pe unitatea de anunțuri. Și asta înseamnă că plata pentru clicuri vă permite să obțineți un public mai loial.
  • atunci când plătiți pentru fiecare vizită a utilizatorilor pe site, există întotdeauna riscul de a abuza de această oportunitate (de exemplu, „clic” gol al bugetului de către concurenți). Majoritatea site-urilor donatoare protejează banii agenților de publicitate de astfel de cazuri (ei blochează fonduri dacă același utilizator este prea „interesat” de publicitate), dar nimeni nu a reușit încă să rezolve problema curiozității inactive.
  • atunci când plătiți pe clic, site-urile donatoare oferă informații statistice despre fiecare utilizator care a făcut clic pe un link publicitar. Astfel, agentul de publicitate are posibilitatea de a înțelege ce public este interesat de publicitatea sa. Desigur, datele statistice se limitează doar la informațiile pe care fiecare utilizator le-a lăsat despre sine pe site.

Ce este CTR?

CTR ("rata de clic" sau "rata de clic") este procent de la numărul total de clicuri ale utilizatorilor site-ului donator pe reclame, bannere, teasere sau link-uri text, până la numărul de afișări ale acestora. Cu cât acest indicator este mai mare, cu atât platforma de publicitate este mai promițătoare.
CTR este o evaluare a eficacității unei campanii de publicitate în ansamblu, fiecare site donator și fiecare reclamă separat.
Cunoscând CTR-ul fiecărei platforme de publicitate individuale (ce fac utilizatorii acolo mai des - urmăresc sau da clic), puteți calcula costurile, puteți elabora o estimare publicitară preliminară și puteți decide asupra unui model de preț.

Legături

Acesta este un ciot pentru un articol enciclopedic pe acest subiect. Puteți contribui la dezvoltarea proiectului prin îmbunătățirea și completarea textului publicației în conformitate cu regulile proiectului. Puteți găsi manualul de utilizare