Qoplash muddati va amalga oshirishdan iqtisodiy samara. Ishlab chiqarishni rivojlantirishga yo'naltirilgan kapital qo'yilmalarning iqtisodiy samarasi va o'zini qoplash muddatini aniqlash

Taklif etilayotgan tadbirlarning iqtisodiy samarasini hisoblash ma'lum bir loyihani moliyalashtirishning maqsadga muvofiqligini aniqlash maqsadida amalga oshiriladi, uning mohiyati foyda olishdir.

Iqtisodiy samara turlari

Qo'shimcha foyda olish uchun kapital qo'yishni nazarda tutadi Ikkinchi holda, iqtisodiy samarani hisoblash mumkin emas, chunki ijtimoiy ta'sir foyda olishni nazarda tutmaydi.

Iqtisodiy ta'sir ijobiy va salbiy bo'lishi mumkin. Ijobiy ta'sirga erishish uchun daromad olish kifoya. Boshqacha qilib aytganda, investorning daromadi miqdori investitsiya miqdoridan yuqori bo'lishi kerak. Ushbu ta'sir foyda deb ataladi. Ijobiy samaraga erishishning ikkinchi usuli - daromad hajmini oshiradigan investitsiyalar orqali emas, balki ishlab chiqarish xarajatlarini tejash orqali. Ijobiy samaraga erishishning eng foydali usuli bu daromadlarni ko'paytirish va ishlab chiqarish xarajatlarini kamaytirishdir.

Taklif etilayotgan faoliyat xarajatlari daromaddan oshib ketganda salbiy ijobiy ta'sirga erishiladi. Bunday holda, iqtisodiy samara yo'qotish deb ataladi.

Iqtisodiy samarani hisoblash metodikasi

Iqtisodiy samarani hisoblashning klassik formulasi quyidagicha:

Ef \u003d D - V * K, Qayerda

Ef - iqtisodiy samara;

D - hodisalardan daromad yoki jamg'arma;

C - tadbirlarning narxi;

TO - me'yoriy koeffitsient.

Regulyatsiya koeffitsienti

"Iqtisodiy samara" tushunchasidan tashqari, investitsiya qilishning maqsadga muvofiqligini aniqlash uchun ishlatiladigan yana bir atama mavjud. Bu iqtisodiy samaradorlik. Bundan tashqari, standart koeffitsientni talab qiladi. Bu minimal qabul qilinadigan samaradorlikni ko'rsatadi investitsiya loyihasi, davlat va jamiyat uchun erishish kerak.

Normativ koeffitsient doimiy hisoblanadi. Uning ma'nosi qaysi sohada qo'llanilishiga qarab o'zgaradi. Ushbu indeksning qiymati 0,1 dan 0,33 gacha. Parametrning eng yuqori qiymati kimyo sanoatida, eng pasti esa transport sanoatida. Sanoat sohasida standart koeffitsient 0,16; savdo sohasida - 0,25.

Taklif etilayotgan chora-tadbirlarning iqtisodiy samarasini hisoblashning maqsadga muvofiqligi

Iqtisodiy samarani har qanday davr uchun hisoblash mumkin. Bu voqealar qancha davom etishiga bog'liq. Yillik iqtisodiy samarani hisoblash investitsiyalarni talab qiladigan faoliyat yil davomida amalga oshirilgan yoki amalga oshirilishi mumkin bo'lgan hollarda amalga oshiriladi. Bunga misol qilib, oylar bo'yicha savdo hajmini oshirish uchun xodimlarga bonuslar to'lashdir. Demak, yo'q yaxshiroq yo'l bonuslarning maqsadga muvofiqligini, yil uchun iqtisodiy samarani qanday hisoblashni tushunish. Bu holda taklif etilayotgan chora-tadbirlarning iqtisodiy samarasini hisoblash formulasi quyidagicha ko'rinadi:

Er \u003d (D1 - D0) * Z * K, bu erda

  • Er - yillik ta'sir;
  • D1 - voqealardan keyingi daromad;
  • D2 - voqealar oldidan daromad;
  • Z - xarajatlar;
  • K - me'yoriy koeffitsient.

Misol

Investitsion loyihaning maqsadga muvofiqligi qanday aniqlanganligini aniqroq tushunish uchun iqtisodiy samarani hisoblash misolini ko'rib chiqish kerak.

Kompaniya mebel ishlab chiqarish va sotish bilan shug'ullanadi. Rahbariyat agar xodimlar mahsulot sifatini yaxshilay olsa, ularga bonuslar berishga qaror qildi. Tovarlar sifatini oshirish bo‘yicha ko‘rilgan chora-tadbirlar natijasida korxona 100 ming dollar daromad olishga muvaffaq bo‘ldi, bu esa chora-tadbirlar amalga oshirilishidan oldingi ko‘rsatkichdan 15 ming dollarga ko‘pdir. 8 ming dollar sarmoya kiritildi va standart koeffitsient 0,25 ga teng. Shunga ko'ra, iqtisodiy samara quyidagicha hisoblanadi:

Ef \u003d 15 - 0,25 * 8 \u003d 13.

Uzoq muddatli investitsiyalar

Investitsiyalar uzoq vaqt davomida amalga oshiriladigan hollarda, iqtisodiy samara ko'rsatkichi moliyalashtirishning maqsadga muvofiqligini aks ettira olmaydi. Imkoniyat xarajatlari har doim hisobga olinishi kerak. Ular investor boshqa muqobil mavjudligida u yoki bu tanlovni amalga oshirganda paydo bo'ladi. Bu vaziyatda Tanlov narxi agar tadbirkor o'z mablag'larini investitsiya qilish uchun boshqa variantni tanlagan bo'lsa, olishi mumkin bo'lgan olinmagan foyda ko'rib chiqiladi.

Har doim kamida bitta muqobil investitsiya varianti mavjud bo'lib, taklif etilayotgan faoliyatning iqtisodiy samarasini hisoblashda to'liqroq tasavvurga ega bo'lish uchun uni hisobga olish kerak. Bu bank depozitidir. Bunday holda, depozitning foizini va chegirmali daromad va xarajatlarni hisobga olish kerak.

Bunday vaziyatda sof qiymat iqtisodiy samara rolini o'ynaydi.Ammo, agar klassik iqtisodiy samarani hisoblashda hisob-kitob foizi hisobga olinmagan bo'lsa va daromadlar xarajatlardan oshib ketganda ijobiy samaraga erishilgan bo'lsa, sof hozirgi qiymat, hatto uning salbiy qiymati ham xarajatlar xarajatlardan kattaroq ekanligini ko'rsatishi mumkin.

Gap shundaki, har doim ham sof joriy qiymatning salbiy qiymati har doim ham xarajatlarning daromaddan oshib ketishini anglatmaydi. Agar hisob-kitob ulushi hisob-kitobga kiritilgan bo'lsa, masalan, 5%, u holda ijobiy qiymat investitsiyalarning daromadliligi 5% dan ortiq ekanligini anglatadi. Agar NPV 0 bo'lsa, investitsiya to'liq 5% ga foydali bo'ladi.

Taklif etilgan tadbirlar qanchalik tejamkor ekanligini tushunish uchun noldan kam, siz ichki foizni hisoblashingiz kerak. Ijobiy qiymat loyihaning rentabelligini, salbiy qiymat esa uning foydasizligini ko'rsatadi. Agar ichki foiz 5% hisoblash stavkasida 2 bo'lsa, investitsiyalar 2 foizga to'lanadi, ammo bu mablag'lardan muqobil foydalanish bilan ular 3% ko'proq qaytishi mumkin edi. Shunday qilib, iqtisodiy samaradorlik koeffitsientidan farqli o'laroq, bu uzoq muddatli istiqbolga mo'ljallangan korxona faoliyatini yaxshilash bo'yicha chora-tadbirlarni moliyalashtirishni hisoblash uchun ko'proq mos echimdir.

Har qanday sarmoya kiritishdan oldin investorlar albatta sarmoya qachon foyda keltira boshlashini bilishga harakat qiladi.

Buning uchun, bunday moliyaviy nisbat to'lov muddati sifatida.

tushuncha

Moliyaviy investitsiyalarning maqsadiga qarab, ajratish mumkin to'lov muddatining ba'zi asosiy tushunchalari.

Investitsiyalar uchun

Qaytarilish muddati - bu investitsiya qilingan mablag'lar miqdori olingan daromad miqdoriga teng bo'lgan vaqt davri. Boshqacha qilib aytganda, bu holda koeffitsient shuni ko'rsatadi: qaysi vaqt investitsiya qilingan pulni qaytarish va foyda olishni boshlash uchun talab qilinadi.

Ko'pincha indikator investitsiya uchun muqobil loyihalardan birini tanlash uchun ishlatiladi. Investor uchun koeffitsienti past bo'lgan loyiha afzalroq bo'ladi. Buning sababi shundaki, u tezroq daromad keltiradi.

Agar siz hali tashkilotni ro'yxatdan o'tkazmagan bo'lsangiz, unda eng oson bilan qiling onlayn xizmatlar, bu sizga barcha kerakli hujjatlarni bepul yaratishga yordam beradi: Agar sizda allaqachon tashkilot bo'lsa va siz buxgalteriya hisobi va hisobotini qanday osonlashtirish va avtomatlashtirish haqida o'ylayotgan bo'lsangiz, buxgalterni to'liq almashtiradigan quyidagi onlayn xizmatlar yordamga keladi. korxonangizda va ko'p pul va vaqtni tejang. Barcha hisobotlar avtomatik ravishda yaratiladi, imzolanadi elektron imzo va avtomatik ravishda onlayn yuboriladi. Bu soddalashtirilgan soliq tizimi, UTII, PSN, TS, OSNO bo'yicha yakka tartibdagi tadbirkor yoki MChJ uchun ideal.
Hamma narsa bir necha marta bosish bilan, navbat va stresssiz sodir bo'ladi. Buni sinab ko'ring va siz hayron qolasiz qanchalik oson!

Kapital qo'yilmalar uchun

Ushbu ko'rsatkich sizga baholash imkonini beradi samaradorlik ishlab chiqarishni rekonstruksiya qilish, modernizatsiya qilish. Bunday holda, bu ko'rsatkich natijasida jamg'arma va qo'shimcha foyda kapital qo'yilmalarga sarflangan summadan oshib ketadigan davrni aks ettiradi.

Ko'pincha bunday hisob-kitoblar investitsiyalarning samaradorligi va maqsadga muvofiqligini baholash uchun ishlatiladi. Agar koeffitsientning qiymati juda yuqori bo'lsa, siz bunday investitsiyalardan voz kechishingiz kerak bo'lishi mumkin.

Uskunalar

Uskunaning o'zini oqlash muddati ushbu ishlab chiqarish birligiga investitsiya qilingan mablag'lar undan foydalanishdan olingan foyda hisobiga qancha vaqt davomida qaytarilishini hisoblash imkonini beradi.

Hisoblash usullari

Qoplanish muddatini hisoblashda tannarxning o'zgarishi hisobga olinadimi yoki yo'qligiga qarab Pul vaqt o'tishi bilan yoki yo'q, an'anaviy ravishda ajratish 2 hisoblash usuli bu nisbat:

  1. oddiy;
  2. dinamik (yoki chegirmali).

Hisoblashning oson usuli eng qadimgilaridan biri hisoblanadi. Bu sizga investitsiya qilingan paytdan boshlab ularni qaytarish paytigacha bo'lgan davrni hisoblash imkonini beradi.

Jarayonda foydalanish moliyaviy tahlil bu ko'rsatkich, u faqat agar etarli informatsion bo'ladi, deb tushunish muhim ahamiyatga ega quyidagi shartlar:

  • bir nechta muqobil loyihalarni solishtirganda, ular teng hayotga ega bo'lishi kerak;
  • investitsiyalar loyihaning boshida bir vaqtning o'zida amalga oshiriladi;
  • investitsiya qilingan mablag'lardan daromad taxminan teng qismlarda keladi.

Ushbu hisoblash texnikasining mashhurligi uning soddaligi, shuningdek, tushunish uchun to'liq ravshanlik bilan bog'liq.

Bundan tashqari, oddiy to'lov muddati sifatida juda informatsion hisoblanadi investitsiya xavfi ko'rsatkichi. Ya'ni, uning kattaroq qiymati loyihaning xavfliligini baholashga imkon beradi. Shu bilan birga, pastroq qiymat uni amalga oshirish boshlangandan so'ng darhol investor doimiy ravishda katta daromad olishini anglatadi, bu esa kompaniya darajasini kerakli darajada ushlab turishga imkon beradi.

Biroq, bu afzalliklarga qo'shimcha ravishda, oddiy hisoblash usuli mavjud qator kamchiliklar. Buning sababi, bu holatda hisobga olinmagan quyidagi muhim omillar:

  • pul mablag'larining qiymati vaqt o'tishi bilan sezilarli darajada o'zgaradi;
  • loyiha o'zini oqlagandan so'ng, u foydali bo'lishni davom ettirishi mumkin.

Shuning uchun dinamik ko'rsatkichni hisoblash qo'llaniladi.

Dinamik yoki diskontlangan to'lov muddati Loyiha chegirmalarni hisobga olgan holda investitsiyalarning boshlanishidan uni to'lash vaqtigacha bo'lgan davrning davomiyligi deb ataladi. Bu sof joriy qiymat manfiy bo'lmagan va kelajakda ham shunday bo'lib qoladigan lahzaning boshlanishi sifatida tushuniladi.

Dinamik to'lov muddati har doim statikdan uzoqroq bo'lishini bilish muhimdir. Buning sababi shundaki, bu holda naqd pul qiymatining vaqt o'tishi bilan o'zgarishi hisobga olinadi.

Keyinchalik, to'lov muddatini ikki usulda hisoblashda ishlatiladigan formulalarni ko'rib chiqing. Biroq, shuni yodda tutish kerakki, agar pul oqimi yoki har xil o'lchamdagi tushumlar, jadvallar va grafiklar yordamida hisob-kitoblardan foydalanish eng qulaydir.

Oddiy to'lov muddatini hisoblash usuli

Hisoblashda shakl formulasi qo'llaniladi:

1-misol

Aytaylik, ma'lum bir loyiha 150 000 rubl miqdorida investitsiyalarni talab qiladi. Uni amalga oshirishdan olinadigan yillik daromad 50 000 rublni tashkil qilishi kutilmoqda. Qaytarilish muddatini hisoblash kerak.

Bizda mavjud bo'lgan ma'lumotlarni formulaga almashtiring:

RR = 150 000 / 50 000 = 3 yil

Shunday qilib, sarmoya uch yil ichida to'lanishi kutilmoqda.

Yuqorida taklif qilingan formula loyihani amalga oshirish jarayonida nafaqat mablag'larning kirib kelishi, balki ularning chiqib ketishi ham sodir bo'lishi mumkinligini hisobga olmaydi. Bunday holda, o'zgartirilgan formuladan foydalanish foydalidir:

RR = K0 / FCsg, bu erda

PChsg - yiliga o'rtacha olinadi. U o'rtacha daromad va xarajatlar o'rtasidagi farq sifatida hisoblanadi.

2-misol

Bizning misolimizda biz loyihani amalga oshirish jarayonida 20 000 rubl miqdorida yillik xarajatlar mavjudligi shartini qo'shimcha ravishda kiritamiz.

Keyin hisoblash quyidagicha o'zgaradi:

PP = 150 000 / (50 000 - 20 000) = 5 yil

Ko'rib turganingizdek, xarajatlarni hisobga olgan holda to'lov muddati uzoqroq bo'lib chiqdi.

Shu kabi hisoblash formulalari yillar davomida daromadlar bir xil bo'lgan hollarda qabul qilinadi. Amalda, bu kamdan-kam uchraydi. Ko'proq tez-tez kirish miqdori o'zgaradi davrdan davrga.

Bunday holda, to'lov muddatini hisoblash biroz boshqacha tarzda amalga oshiriladi. Ushbu jarayonda bir necha bosqichlar mavjud:

  1. daromad miqdori investitsiya miqdoriga imkon qadar yaqin bo'ladigan yillarning butun soni mavjud;
  2. hali tushumlar bilan qoplanmagan investitsiyalar miqdorini toping;
  3. Yil davomida investitsiyalar bir xilda ketishini hisobga olib, ular loyihaning to'liq qoplanishiga erishish uchun zarur bo'lgan oylar sonini topadilar.

3-misol

Loyihaga investitsiya miqdori 150 000 rublni tashkil qiladi. Birinchi yil davomida 30 000 rubl daromad kutilmoqda, ikkinchisi - 50 000, uchinchisi - 40 000, to'rtinchisi - 60 000.

Shunday qilib, dastlabki uch yil davomida daromad miqdori quyidagicha bo'ladi:

30 000 + 50 000 + 40 000 = 120 000

4 yil davomida:

30 000 + 50 000 + 40 000 + 60 000 = 180 000

Ya'ni, to'lov muddati uch yildan ortiq, lekin to'rt yildan kam.

Keling, kasr qismini topamiz. Buning uchun uchinchi yildan keyin qoplanmagan qoldiqni hisoblang:

150 000 – 120 000 = 30 000

30 000 / 60 000 = 0,5 yil

Biz investitsiyalarning rentabelligi 3,5 yil ekanligini tushunamiz.

Dinamik to'lov muddatini hisoblash

Oddiydan farqli o'laroq, bu ko'rsatkich vaqt o'tishi bilan naqd pul qiymatining o'zgarishini hisobga oladi. Buning uchun diskont stavkasi tushunchasi kiritiladi.

Formula quyidagi shaklni oladi:

Misol

Oldingi misolda biz yana bir shartni kiritamiz: yillik chegirma stavkasi 1%.

Har bir yil uchun chegirmali daromadni hisoblang:

30 000 / (1 + 0,01) = 29 702,97 rubl

50 000 / (1 + 0,01) 2 = 49 014,80 rubl

40 000 / (1 + 0,01) 3 \u003d 38 823,61 rubl

60 000 / (1 + 0,01) 4 \u003d 57 658,82 rubl

Biz tushumning dastlabki 3 yilida quyidagini olamiz:

29 702,97 + 49 014,80 + 38 823,61 = 117 541,38 rubl

4 yil davomida:

29 702,97 + 49 014,80 + 38 823,61 + 57 658,82 = 175 200,20 rubl

Oddiy to'lovda bo'lgani kabi, loyiha 3 yildan ortiq vaqtni to'laydi, lekin 4 dan kam. Keling, kasr qismini hisoblaylik.

Uchinchi yildan keyin qoplanmagan qoldiq:

150 000 – 117 541,38 = 32 458,62

Ya'ni, to'liq to'lov muddati etarli bo'lmaguncha:

32 458,62 / 57 658,82 = 0,56 yil

Shunday qilib, investitsiyalarning daromadliligi 3,56 yil bo'ladi. Bizning misolimizda, bu bilan qaraganda ko'proq emas oson yo'l to'lov. Biroq, biz qabul qilgan chegirma stavkasi juda past edi: atigi 1%. Amalda, bu taxminan 10% ni tashkil qiladi.

To'lov muddati muhim moliyaviy ko'rsatkichdir. Bu investorga ma'lum bir loyihaga investitsiya qilish qanchalik maqsadga muvofiqligini baholashga yordam beradi.

Keyingi video ma'ruza asosiy mavzularga bag'ishlangan moliyaviy rejalashtirish, investitsiya rejasi va to'lov muddati:

Yaxshi ishingizni bilimlar bazasiga yuborish oddiy. Quyidagi shakldan foydalaning

Talabalar, aspirantlar, bilimlar bazasidan o‘z o‘qishlarida va ishlarida foydalanayotgan yosh olimlar sizdan juda minnatdor bo‘lishadi.

http://www.allbest.ru/ saytida joylashgan

Moskva shahar ta'lim boshqarmasi

Davlat ta'lim muassasasi

O'rta kasb-hunar ta'limi

41-sonli qurilish kolleji

Kurs ishi

Mavzu bo'yicha: Ishlab chiqarishni rivojlantirishga kapital qo'yilmalarning iqtisodiy samarasi va o'zini qoplash muddatini aniqlash.

Fan bo'yicha: Tashkilot iqtisodiyoti.

Mutaxassisligi: Menejment (tarmoqlar bo'yicha).

Nekrasova V.S. tomonidan ijro etilgan. 2-kurs talabasi

Guruhlar 2v - 06k

O'qituvchi Safronova Zh.P tomonidan qabul qilingan.

Moskva - 2010 yil

Kirish

1. Dastlabki ma'lumotlar

2. Mahsulot ishlab chiqarish xarajatlari smetasini tuzish

3. Xarajatlar smetasini tuzish

4. Mahsulot narxini belgilash

5. Foydani shakllantirish va taqsimlash

6. Ishlab chiqarishni rivojlantirishga yo'naltirilgan kapital qo'yilmalar

7. Mahsulot tannarxini pasaytirish

8. Yillik iqtisodiy samarani hisoblash

9. Ishlab chiqarishni rivojlantirishga yo'naltirilgan qo'yilmalarning iqtisodiy samaradorligi va o'zini qoplash muddatini hisoblash

xulosalar

Bibliografiya

Kirish

Iqtisodiyot inson hayotining barcha jabhalarini istisnosiz qamrab oladi. Moddiy ishlab chiqarishdan ajralgan real iqtisodiyot mavjud emas. Sharoitlarda bozor munosabatlari korxona iqtisodiyotning asosiy bo'g'inidir, chunki jamiyat uchun zarur bo'lgan tovarlar va ishlab chiqarish vositalari aynan korxonada yaratiladi. Bozorda raqobat mavjud bo'lganda korxona mahsulot ishlab chiqarish (xizmat ko'rsatish) tannarxini pasaytirish, rentabellikni oshirish maqsadida ishlab chiqarishga yangi texnika va texnologiyani joriy etishi kerak. Bozordagi muvaffaqiyat omillari korxonaning omon qolish shartiga aylanadi, bu esa o'z navbatida mutaxassislarning professionalligi bilan belgilanadi. Mutaxassis ishlab chiqarishni malakali va malakali tashkil eta olishi, bozor talablarini aniqlay olishi, korxonaning rentabelligiga ta'sir qiluvchi rejalashtirilgan ishlab chiqarish hajmini va mahsulot narxini hisoblay olishi kerak. Ishlab chiqarishni rivojlantirishga sarmoya kiritish zarur, lekin u iqtisodiy jihatdan maqsadga muvofiq bo'lishi kerak. Iqtisodiy maqsadga muvofiqlik iqtisodiy samaradorlik ko'rsatkichlari va ishlab chiqarishni rivojlantirishga qo'shimcha kapital qo'yilmalarni qoplash muddati bilan belgilanadi.

1. Dastlabki ma'lumotlar

1-jadval 1-yarim yillikda ishlab chiqarish xarajatlari

2-jadval Moddiy resurslarning iste'moli

1) Pm = HPM? VP

Pm \u003d 0,19? 1180 + 0,15? 1980 yil = 521,2 tonna

2) Pt = NRT? VP

RT \u003d 0,04? 1180 + 0,008? 1980 yil = 63,04 tonna

3) Re = NRE? VP

Re = 390? 1180 + 235? 1980 = 925500 kVt

3-jadval Asosiy vositalarning holati

Yarim yil uchun barcha amortizatsiya miqdori va 40% sof foyda yilning ikkinchi yarmida ishlab chiqarishni rivojlantirishga qaratilgan. Ilmiy va amalga oshirish natijasida texnik taraqqiyot Yilning ikkinchi yarmidan boshlab metall iste'moli 5% ga kamaydi. Ishlab chiqarish hajmi va shunga mos ravishda mehnat unumdorligi ishchilar sonining ko'payishisiz 1,2 barobar oshdi. Ish haqi 6 foizga oshdi. Shartli ravishda - doimiy xarajatlar 3% ga oshdi

4-jadval Moliyaviy ko'rsatkichlar korxona ishi

Ko'rsatkichlar

Mutlaq qiymat

Boshqa xarajatlar buxgalteriya summasining % da.

Xodimlar soni

O'rtacha oylik ish haqi

3200 rub. / kishi

Ish haqini ushlab qolish

Ijara daromadi (oylik)

40 ming rubl

Qimmatli qog'ozlar bo'yicha dividendlar (har chorakda)

80 ming rubl

Foydadan byudjetga birinchi navbatdagi to'lovlar (har chorakda)

Daromad solig'i stavkasi, shu jumladan ijara

Qimmatli qog'ozlardan olinadigan daromadga soliq stavkasi

Aniqlang: 1) Yilning ikkinchi yarmi va yil uchun mahsulot tannarxini pasaytirishdan tejamkorlik. a) Yillik iqtisodiy samara. b) Fan-texnika taraqqiyotiga qo'yilgan investitsiyalar o'zini oqlash muddati

2. Byudjetni tuzishishlab chiqarish xarajatlari

Xarajat narxi kompaniyaning rublni ishlab chiqarish va sotish uchun sarflagan barcha narsasidir. Xarajatlarni iqtisodiy elementlar bo'yicha tasniflash. Tasniflashning bu turi xarajatlarni iqtisodiy nomiga ko'ra guruhlarga bo'lishdan iborat. Moddiy xarajatlarning qiymati moddiy resurslarni sotib olish narxlari va sarflangan moddiy resurslar miqdori asosida aniqlanadi fond Z. pl. o'rtacha oylik ish haqi asosida hisoblangan / p. Amortizatsiya ajratmalari asosiy vositalarning qiymatidan kelib chiqib belgilanadi.

Jadval No 5 Yilning birinchi yarmi uchun xarajatlar smetasi.

1) ZM = 521,2? 1440 \u003d 750528 rubl.

2) ST = 63,04? 1200 = 75648 rubl

3) ZE = 925500? 2, 11 \u003d 1952805 rubl.

4) ZP = 3200? 100 ? 6 = 1920t.rub

5) OZP = 1920? 26? 100 \u003d 499200 rubl.

6) Ag \u003d 2000000? 2 + 3000000 ? 12 ? 100 = 400 000 rubl / yil

3. Xarajatlar smetasini tuzish

Xarajatlarning amaliy maqsadi har birining tannarxini hisoblash alohida turlar ishlab chiqarish, buning uchun barcha xarajatlar to'g'ridan-to'g'ri va bilvosita bo'linadi.

To'g'ridan-to'g'ri xarajatlar - o'zgaruvchan, ular ishlab chiqarish hajmi bilan kamayadi yoki ortadi.

Ruxsat etilgan xarajatlar - ishlab chiqarish hajmiga qarab o'zgarmaydi.

Texnologik ehtiyojlar uchun moddiy xarajatlarning qiymati material, yoqilg'i, energiya iste'moli normalari va ularning narxlari asosida aniqlanadi. investitsion xarajatlar smetasi rentabelligi

Ishlab chiqarish xodimlarining ish haqi to'lov stavkalari asosida belgilanadi.

Ish haqidan ushlab qolinish norma hisoblanadi va 35,6% ni tashkil qiladi.

Shartli sobit (qo'shimcha) xarajatlar summasi o'rtasidagi farq sifatida hisoblanadi umumiy miqdori smeta va hajmga muvofiq xarajatlar o'zgaruvchan xarajatlar hisoblash yo'li bilan.

Qo'shimcha xarajatlar mahsulot turlari bo'yicha taqsimlanadi, bu mahsulotni ishlab chiqarishning murakkabligiga muvofiq ish haqi (parcha stavka) ko'rsatiladi, qo'shimcha xarajatlarning koeffitsienti yoki foizi formula bo'yicha aniqlanadi.

To inc. "B" = K, shu jumladan. "A"

Jadval raqami 6. Yilning birinchi yarmi uchun "A" va "B" mahsulot tannarxini hisoblash

xarajatlar qiymati

Mahsulot "A"

Mahsulot "B"

Butun masala narxi.

Bir birlik uchun iste'mol darajasi

Butun masala narxi.

"A" va "B" yig'indisi

Texnik ehtiyojlar uchun metall.

Texnik ehtiyojlar uchun yoqilg'i.

Texnik ehtiyojlar uchun elektr energiyasi.

Ishlab chiqarish xodimlarining ish haqi

Ish haqidan ajratmalar

jami o'zgaruvchan xarajatlar.

Qo'shimcha xarajatlar

Umumiy umumiy xarajat.

ZM \u003d 0,19? 1140 \u003d 273,6 rubl / ed.

273,6? 1180 = 322848 rubl

ZM \u003d 0,15? 1140 \u003d 216 rubl / ed.

216? 1980 = 427680 rub.

322848 + 427680 = 750528 rubl

ST = 0,04? 1200 = 48 rubl / nashr.

48? 1180 = 56640 rubl

ST = 0,008? 1200 \u003d 9,6 rubl / ed.

9,6? 1980 = 19008 rubl

56640 + 19008 = 75648 rubl

SE = 390? 2.11 \u003d 822.9 rubl / ed.

822,9? 1180 = 971022 rubl

SE = 235? 2.11 \u003d 495.85 rubl / ed.

495,85? 1980 = 981783 rubl.

971022 + 981783 = 1952805 rubl

ZP "A" = 225 rubl / ed.

ZP "A" vp \u003d 225? 1180 = 265500 rubl.

ZP "B" = 238 rubl / ed.

ZP "B" vp \u003d 238? 1980 = 471240 rubl.

OZP "A" = = 58,5 rubl / ed.

OZP "A" \u003d 58,5? 1180 \u003d 69030 rubl.

OZP "B" = = 61,88 rubl / ed.

OZP "B" = 61,88? 1980 yil = 122522,4 rubl

HP \u003d 5722071 - 3707273,4 \u003d 2014797,6 rubl.

To inc. "A" = 0,4859 yoki 48,59%

To inc. "B" = = 0,5140 yoki 51,40%

HP "A" \u003d \u003d 978990,15 rubl / VP.

HP "B" \u003d 1035605,9 rubl.

SE "A" = = 829,65 rubl / ed.

SE "B" = = 523,033 rubl / dona.

4. Mahsulot narxini belgilash

Korxonaning ulgurji narxi (C.o pr.), har bir mahsulot turi uchun belgilanadi

C.o pr. = () ? [rub./ed.] qaerdan

P - mahsulot rentabelligi%

C - mahsulot narxi rub./ed.

Korxonaning ulgurji narxlarida sotish hajmi yoki daromad (BP) formula bo'yicha aniqlanadi.

BP \u003d (C.o pr. "A" ? n "A") + (C.o pr. "B" ? n "B"),

Bu erda n "A" va n "B" mos ravishda, mahsulotlarni jismoniy jihatdan sotish.

C.o pr. "A" \u003d () ? 2257,65 \u003d 2934,94 rubl / ed.

C.o pr. "B" = () ? 1544.36 \u003d 1945.89 rubl / ed.

BP = 2934,94? 1180 + 1945,89? 1980 = 3463229 + 3852862 = 7316091 rubl

5. Foydani shakllantirish va taqsimlash

Foyda - bu biznesning daromadlari va xarajatlari o'rtasidagi farq.

Balans (jami) va sof foyda mavjud.

Balans foydasi - bu barcha turdagi faoliyatdan olingan foyda: (mahsulot, xizmatlar, tijorat faoliyati).

Sof foyda - korxona ixtiyorida qoladi.

P.clean > jamg'arish fondi va iste'mol fondi

Pb. = Masalan. + Pvrd. (rub.),

Pb - kitob foydasi

Va boshqalar. - mahsulotni sotishdan olingan foyda

Pvrd. - operatsion bo'lmagan faoliyatdan olingan foyda.

BP \u003d 7316091 rubl / yarim yil

Sp "A" + "B" = 5722071 (rubl/yarim yarim)

Pb \u003d 7316091 - 5722071 \u003d 1594020 rubl / yarim yil

P.ar = 40000? 6 \u003d 240 000 rubl / yarmi.

Ptsen. bum = 80000? 2 \u003d 160 000 rubl / yarim yil

P.gen. \u003d 1594020 - (90000 × 2) \u003d 1814020 rubl / yarim yil

Ijara daromadiga soliq (NA)

ON = 240000? 0,3 \u003d 72 000 rubl / olingan.

Qimmatli qog'ozlar bo'yicha daromad solig'i

N c.b. = 160000? 0,15 \u003d 24 000 rubl / olingan.

Asosiy faoliyat uchun soliq

N o.d. = (1814020 - 240000 - 160000) ? 0,3 \u003d 424206 rubl / olingan

Soliqlar = 72000 + 24000 + 424206 = 520206

Pch \u003d 1814020 - 520206 \u003d 1293814 rubl / olingan.

6. Ishlab chiqarishni rivojlantirishga investitsiyalarA

Shartga ko'ra, yarim yil uchun amortizatsiya ajratmalarining butun summasi va sof foydaning 40 foizi ikkinchi yarim yillikda ishlab chiqarishni rivojlantirishga yo'naltiriladi. Amortizatsiya summasini hisoblash.

Amortizatsiya ajratmalarining yillik miqdori (Ag) asosiy vositalar turlari bo‘yicha tannarx va amortizatsiya normalari asosida hisoblanadi.

Ar = + = [rubl/yil]

zd uchun. va K rev. - mos ravishda binolar va jihozlarga investitsiyalar.

USTIDA. zd va NA. haqida - mos ravishda binolar va jihozlar uchun amortizatsiya ajratmalari stavkasi.

Olti oylik sof foyda aniqlanadi, biz uning 40 foizini topamiz. Ishlab chiqarishni rivojlantirishga investitsiyalar hajmi (K)

K \u003d (Ar? 0,5) + (P? 0,4) [rub.]

Ar = + = 400 000 rubl / yil.

K \u003d (400000 × 0,5) + (1293814 × 0,4) \u003d 717525,6 [rubl]

7. Ishlab chiqarish tannarxini pasaytirish

Materiallarni tejash hisobiga ishlab chiqarish tannarxini pasaytirish

Har bir tur uchun formula bo'yicha hisoblab chiqilgan,

%? S.m \u003d (1 - K r.c.m? K sm. n.r.m)? ? 100%

%? S.m materiallarni tejash hisobiga mahsulot tannarxini pasaytirish.

K r.ts.m - materiallar narxining o'sish koeffitsienti.

K sm.n.r.m - mahsulotlar uchun material sarfi koeffitsienti

HP m.ud - mahsulotlar uchun material sarfi darajasi.

P.ud bilan - mahsulotning umumiy qiymati.

%? S.m "A" \u003d (1 - 1.0500.92) ? ? 100%

%? S.m "B" \u003d (1 - 1,05 × 0,92)? ? 100%

%? S.m "A" \u003d (1 - 1,05 × 0,92)? ? 100 = 0,000299%

%? S.m "B" \u003d (1 - 1,05 × 0,92)? ? 100 = 0,00033%

Ish haqini tejash hisobiga tannarxning kamayishi, ish haqidan ajratmalarni hisobga olgan holda.

%? zp bilan. = (1) ? ? 100%

%? zp bilan. - bu RFP va undan ajratmalar hisobiga mahsulot tannarxini pasaytirish foizi.

Kr.zp - ish haqining o'sish koeffitsienti.

Kr.vp - ishlab chiqarish o'sish koeffitsienti

ZP. ud - ish haqi birlik uchun ed.

WIP. uradi - birlik uchun ish haqidan ajratmalar. ed.

%? zp bilan. "A" \u003d (1 ? ? 100%

%? zp bilan. "B" \u003d (1 -)? ? 100%

%? zp bilan. "A" \u003d (1? ? 100 \u003d 1,465%

%? zp bilan. "B" \u003d (1 ? ? 100 \u003d 2,265%

Shartli ravishda belgilangan xarajatlarni tejash

Shartli ravishda belgilangan xarajatlar hisobiga tannarxning kamayishi mahsulotning har bir turi uchun quyidagi formula bo'yicha hisoblanadi:

%? mo'ylov tez. = (1 -) ? ? 100% qaerda

%? mo'ylov tez. -shartli belgilangan xarajatlar hisobiga mahsulot tannarxini pasaytirish foizi.

Kr.us-post - shartli - doimiy xarajatlarning o'sish sur'ati.

R us.post.ud - xarajatlar shartli - birlik uchun doimiy. mahsulotlar

%? mo'ylov tez. "A" = (1-) ? ? 100 = 5,2035%

%? mo'ylov tez. "B" = (1-) ? ? 100 = 4,7956%

8. Hisoblashga o'tingdovothiqtisodiyVoy-buyEffektA

Yillik iqtisodiy samara - ishlab chiqarishni rivojlantirishga qo'shimcha kapital qo'yilmalar kiritish natijasida tannarxni pasaytirish orqali korxona oladigan tejamkorlik summasi.

Masalan \u003d (Sp. 1 ni uradi - Sp. 2ni uradi)? n2 (rubl/yil)

Sp. uradi 1 va Sp. uradi 2 - mos ravishda, chora-tadbirlarni amalga oshirishdan oldin va keyin mahsulot tannarxi n2 - jismoniy ko'rsatkichlarda chora-tadbirlar amalga oshirilgandan keyin mahsulotning yillik ishlab chiqarishi.

Sp.ni aniqlash uchun. "A" va Spni mag'lub etdi. ud "B" chora-tadbirlari amalga oshirilgandan so'ng, uchta omil va har bir mahsulot turi uchun xarajatlarni kamaytirish foizlarini qo'shish kerak:

?%? Sp. "A" \u003d% uradi? "A" + % ko'rasizmi? ZP "A" +% bilanmi? S. Oud - "A" posti

?%? Sp. "B" \u003d% uradi? "B" + % ko'rasizmi? ZP "B" +% bilanmi? S. Oud - "B" posti

Yillik ishlab chiqarishni aniqlash uchun sizga yilning ikkinchi yarmi uchun mahsulot kerak bo'ladi, uni 2 ga ko'paytiring.

Yillik iqtisodiy samarani hisoblash:

Sp. "A" ni uradi 1 \u003d 2257,65 rubl / ed.

Sp. "B" ni uradi 1 = 1544,36 rubl / ed.

?%? Sp. "A" ni uradi \u003d 0,00029 + 1,465 + 5,2035 \u003d 6,66879%? 6,67%

?%? Sp. "B" ni uradi \u003d 0,00033 + 2,265 + 4,7956 \u003d 7,06093%? 7,1%

Sp. "A" 2 \u003d 2257,65 ni uradi? 0,9333 \u003d 2107,06 rubl / ed.

(100 - 6,67 = 93,33%)

Sp. "B" 2 \u003d 1544,36 ni uradi? 0,929 \u003d 1434,7 rubl / ed.

(100 - 7,1 = 92,9%)

Yilning birinchi yarmida:

VP "A" \u003d 1180 dona.

VP "B" = 1980 dona.

Yilning ikkinchi yarmida:

VP "A" \u003d 1180? 1,2 = 1416 dona.

VP "B" = 1980? 1,2 = 2376 dona.

VP "A" \u003d 1416? 2 = 2832 dona / yil.

VP "B" = 2376? 2 = 4752 dona/yil.

EG = (2257,65 - 2107,06) ? 2832 + (1544,36 - 1434,7) ? 4752 \u003d 947575,2 dona / yil.

9. Iqtisodiy samaradorlik va o'zini oqlash muddatini hisoblashsarmoya

Kapital qo'yilmalarning iqtisodiy samaradorligi iqtisodiy samara va xarajatlar (kapital qo'yilmalar) nisbati hisoblanadi.

Investitsiyalarning iqtisodiy samaradorlik koeffitsienti (E) quyidagi formula bilan aniqlanadi:

Iqtisodiy samaradorlik koeffitsientiga o'zaro qiymat kapital qo'yilmalarning qaytarilish muddatini (To) belgilaydi:

Bu = (yil.)

E = = 1,32 rubl.

Bu = = 0,76 yil.

Xulosa

Ishlab chiqarishni rivojlantirishga sarmoya kiritish iqtisodiy jihatdan maqsadga muvofiqdir, chunki. samaradorlik koeffitsienti 1,32 rubl. (sanoat uchun samaradorlik standarti 0,2 rubl).Investitsiyalarning rentabelligi 0,68 yilni tashkil etadi, bu standart to'lov muddatidan (Tn = 5 yil) ancha past.

Adabiyotlar ro'yxati

1. V.P.Gruzinov Korxona iqtisodiyoti (darslik, M. Moliya va statistika. 2002 y.)

2. A. I Mixaylushkin Iqtisodiyot (seminar, M. magistratura 2001)

3. V.A. Shvandara Korxona iqtisodiyoti (testlar, topshiriqlar, vaziyat, M. Birlik. 2001 y.)

Allbest.ru saytida joylashgan

Shunga o'xshash hujjatlar

    Mahsulot ishlab chiqarish va sotish uchun xarajatlar smetasini, xarajatlar smetasini shakllantirish. Narxlarni belgilash va foyda olish. Kapital qo'yilmalar hajmini, ishlab chiqarishni rivojlantirishga sarflangan kapital qo'yilmalarning tannarxini pasaytirish, tejash va o'zini qoplash muddatini hisoblash.

    nazorat ishi, 07/10/2009 qo'shilgan

    Yil davomida mahsulot tannarxini pasaytirishdan tejamkorlikni aniqlash. Ishlab chiqarish uchun moddiy xarajatlar va amortizatsiya miqdorini hisoblash. Xarajatlar smetasini va smetasini tayyorlash. Ishlab chiqarishga qo'yilgan investitsiyalarni qoplash muddatini hisoblash.

    muddatli ish, 24.11.2014 yil qo'shilgan

    Ishlab chiqarish uchun xarajatlar smetasini tuzish. Ulgurji narxni hisoblash va tannarxni pasaytirish yo'llari. Asosiy faoliyat bo'yicha foydani shakllantirish tartibi. Ishlab chiqarishni rivojlantirishga investitsiyalar hisobi. Investitsiyalarni qaytarish muddatini aniqlash.

    muddatli ish, 24.05.2015 qo'shilgan

    umumiy xususiyatlar korxonalar. Sanoat ob'ektlariga kapital qo'yilmalarni hisoblash. Xarajat moddalari bo'yicha tannarx narxini hisoblash. Yangi texnologiyalarni joriy etishda yillik iqtisodiy samarani va loyihaning o'zini oqlash muddatini aniqlash.

    muddatli ish, 19.05.2016 qo'shilgan

    Mahsulot ishlab chiqarish va sotish uchun xarajatlar smetasini tuzish. Korxona ixtiyorida qolgan foydani hisoblash. Asosiy vositalardan foydalanish samaradorligi ko'rsatkichlarini aniqlash va aylanma mablag'lar. Investitsiyalarni qaytarish muddatini hisoblash.

    muddatli ish, 27.02.2015 qo'shilgan

    Yangisini tashkil etishning maqsadga muvofiqligini baholash strukturaviy birlik. Kapital qo'yilmalarning o'zini oqlash muddati va samaradorligini aniqlash. Umumiy biznes xarajatlari smetasini tuzish. Ishlab chiqarish tannarxini hisoblash va ish haqi fondi.

    muddatli ish, 23/04/2019 qo'shilgan

    Minsk silikat mahsulotlari zavodida yilning ikkinchi yarmi va yil uchun tannarxni kamaytirishdan tejash. Amortizatsiya ajratmalarini hisoblash. Mahsulot ishlab chiqarish va sotish uchun xarajatlar smetasini tuzish. Balans foydasini shakllantirish va uni taqsimlash.

    muddatli ish, 23.03.2010 qo'shilgan

    Yillik kamaytirilgan xarajatlarni hisoblash, iqtisodiy samara. Kapital qo'yilmalarning iqtisodiy samaradorlik koeffitsientini, variantlarning o'zini oqlash muddatini aniqlash, optimal loyihani tanlash va asoslash. Uskunalarni takomillashtirishga investitsiyalarni hisoblash.

    test, 24/01/2014 qo'shilgan

    Moddiy resurslar iste'moli miqdorini hisoblash. Asosiy vositalarning holati. Korxonaning moliyaviy ko'rsatkichlari. Hisoblash bosqichlari. Texnologik ehtiyojlar uchun moddiy xarajatlarning qiymati. Asosiy ishlab chiqarish ishchilarining ish haqi.

    muddatli ish, 19.01.2009 qo'shilgan

    Korxona mahsulotining tannarxini, birinchi yarim yillikda sotish hajmlarini hisoblash. Ishlab chiqarilgan mahsulotni sotishdan olingan sof foyda miqdorini, ishlab chiqarishni rivojlantirishga yo'naltirilgan kapital qo'yilmalarning o'zini oqlash muddatini aniqlash. Ko'rsatkichlardagi tendentsiyalarni baholash.


Qoidaga ko'ra, korporativ veb-saytga investitsiya qilingan daromad (ROI - Return on Investment) ko'p jihatdan veb-ishlab chiquvchilarning professionalligi bilan bog'liq. Ushbu material veb-dasturchining professionalligi asoslaridan biri - mijozning veb-saytga sarmoyasini iqtisodiy jihatdan oqlash qobiliyatini muhokama qiladi.

Korporativ veb-saytga qo'yilgan pul qaytib keladimi? Bu savolni rahbarlar o'zlariga berishadi. tijorat direktorlari va korporativ veb-saytni ishlab chiqish bo'yicha qaror qabul qiluvchi kompaniyalarning IT-mutaxassislari.

Savol juda muhim va, ehtimol, qaror qabul qilishning kalitidir. Muayyan korxona uchun sayt yaratish va unga xizmat ko'rsatish samarasini aniq baholash juda qiyin bo'lishiga qaramay, bu vazifani tarkibiy qismlarga ajratish mumkin. Ushbu yondashuv sayt to'lash yoki bermasligini va to'lov muddati qancha ekanligini aniqlashni osonlashtiradi.

Korporativ veb-sayt: asosiy effektlar

To'lovni hisoblash yo'li bilan aniqlash mumkin qo'shimcha daromad sayt tomonidan olib kelingan - bu kompaniya uchun to'g'ridan-to'g'ri daromad va xarajatlarni tejash bo'lishi mumkin. Shunday qilib, kompaniya sayt tufayli quyidagi iqtisodiy samaralarni oladi.

1. Mijozlar va hamkorlarni jalb qilish, to'g'ridan-to'g'ri sotish.
Odatda, saytning ushbu funktsiyasiga asosiy ahamiyat beriladi, chunki to'g'ridan-to'g'ri sotishning ta'siri darhol ko'rinadi. Unga asoslanib, veb-saytga investitsiya daromadini hisoblashning eng oson usuli. Biroq, undan faqat to'g'ridan-to'g'ri kirishni veb-sayt yaratish va saqlashning yagona samarasi deb hisoblash noto'g'ri. Bunday holda, ushbu biznes vositasi keltiradigan boshqa imtiyozlar hisobga olinmaydi.

2. Brend targ'iboti.
Veb-sayt kompaniyaning yuzidir. Ko'p sonli hamkorlarning fikri korporativ veb-saytga tashrif buyurish taassurotlari ostida shakllanadi. Shuningdek, ushbu qismda sayt ta'sirini ommaviy axborot vositalari bilan ishlashni optimallashtirish bilan bog'lash mumkin.

3. Axborotni qo'llab-quvvatlash mijozlar va hamkorlar.
Saytda kompaniya, mahsulot haqida qo'shimcha ma'lumotlarni joylashtirish, veb-resursda tizimli maslahatlar ochish va h.k. Hamkorlarni qo'llab-quvvatlash yaxshi biznes amaliyotidir. U nafaqat ularni o'ziga qaratadi, balki ajralmas tarkibiy qismlardan biri bo'lib qoladi professional ish zamonaviy kompaniya.

4. Yetkazib beruvchini qidirish.
Ko'pchilik uchun yirik korxonalar ta'minotni optimallashtirish masalasi dolzarbdir. Ushbu muammoni hal qilishning juda qulay usuli - bu kompaniyaning ehtiyojlari to'g'risidagi ma'lumotlarni korporativ veb-saytda joylashtirish. Ko'pincha etkazib beruvchilarning o'zlari bunday bo'limlarni topadilar va ularni doimiy ravishda kuzatib boradilar.

5. Yangi xodimlarni jalb qilish va ishga qabul qilish jarayonini tartibga solish.
Agar kompaniya o'z veb-saytiga ega bo'lsa, u malakali xodimni ishga jalb qilish imkoniyatini sezilarli darajada oshiradi. Shuningdek, u aniq bo'sh ish o'rinlari ro'yxatini, asosiy talablar va ishga qabul qilish mezonlarini, rezyume shakllarini va hatto test topshiriqlarini joylashtirish imkoniyatini ochadi.

6. Kompaniyaning biznes mantig'ining mijoz qismini saytga olib kelish.
Tovarlarga buyurtma berish tizimlari, onlayn-do'konlar, chiptalar yoki mahsulotlarni bron qilish tizimlari, mutaxassislarga maslahatlar va savollar bunday echimlarga misol bo'la oladi.

7. Ichki korporativ munosabatlarga ta'siri. Saytning xodimlar uchun mo'ljallangan bo'limi mehnat motivatsiyasini oshirish bo'yicha vazifalarni hal qilishga yordam beradi, jamoani yagona g'oya bilan birlashtiradi va ishni yanada uyg'unlashtiradi.

8. Saytga biznes mantig'ining ichki qismini olib kelish
Ushbu element intraserverlar umumiy nomi ostida birlashtirilgan yechimlar uchun keng imkoniyatlarni ochadi. Intraserver - bu korporativ veb-serverning umumiy nomi bo'lib, uning asosiy funktsiyalari quyidagilardan iborat: kompaniya yangiliklarini nashr etish, kompaniya bo'yicha buyurtmalar, ishda foydali maqolalar, geografik jihatdan taqsimlangan hujjat aylanishi tizimini tashkil etish, transport va so'rovlar. Sarf materiallari, korporativ aloqa tizimlari, taqsimlangan mijozlar bilan munosabatlarni boshqarish (CRM) tizimlari, ichki funktsiyalarning bir qismini olib tashlash buxgalteriya tizimi(masalan, siz 1C-da hisob-fakturalarni masofadan turib berishingiz mumkin), - bu erda kompaniyaning deyarli har qanday ichki axborot komponenti bilan integratsiya qilish mumkin.

Saytning asosiy afzalliklari yuqorida sanab o'tilgan. Ammo ularning iqtisodiy samarasini qanday baholash mumkin? Ko'rinib turibdiki, mijozning tarkibiy qismlari veb-saytga tashrif buyuruvchilarning soni va sifatiga bevosita bog'liq. Va bu erda katta ahamiyatga ega saytning "vakilligi" ni oladi, ya'ni uning tashqi ko'rinish, dizayn sifati, foydalanish qulayligi, foydali xususiyatlar va foydali ma'lumotlarning mavjudligi.

Pul nuqtai nazaridan samaradorlikni qanday baholash mumkin?

Korporativ ta'sirni bir turdagi tejash yoki baholash mumkin Qo'shimcha daromad. Ushbu ish sohasining iqtisodiga mas'ul bo'lgan shaxs, masalan, sotishning biznes mantig'i, oyiga bir xil rubllarda saytning ta'sirini baholash uchun bu erda eng qulaydir. Va shuning uchun - optimallashtirilgan biznes mantig'ining har bir bo'limi uchun.

An'anaviy ravishda, veb-saytdagi oylik daromadni quyidagi formuladan foydalanib hisoblash mumkin. Uning birinchi qismining hisob-kitoblari ikki usulda amalga oshirilishi mumkin.

1-usul sherikning e'tiborini jalb qilish narxiga bog'liq:

2-usul sotishning o'sishining iqtisodiy samarasi bilan bog'liq:

Shunday qilib, biz veb-sayt oyiga oladigan miqdorni olamiz. Keyinchalik, veb-sayt yaratishning qimmat qismiga o'tamiz.

Veb-sayt bilan bog'liq xarajatlarga quyidagilar kiradi:

1. veb-sayt yaratish uchun bir martalik xarajatlar;

2. saytni saqlash uchun davom etayotgan texnik xarajatlar;

3. joriy xarajatlar saytni yangilash va targ'ib qilish.

Shubhasiz, agar undan olingan oylik daromad uni saqlash xarajatlaridan ko'p bo'lsa, sayt to'lanadi. Bu farqni "saytning sof daromadi" deb atash mumkin. Nomlangan nisbatni birinchi navbatda tahlil qilish kerak va yangilanish va reklama xarajatlari saytga tashrif buyuruvchilar oqimini oshirishiga juda ehtiyot bo'lish kerak. Bu, o'z navbatida, saytning ta'sirini ko'paytiradi - har bir qo'shimcha saytga tashrif buyuruvchi, reklama qonunlariga ko'ra, sayt egalari uchun avvalgisiga qaraganda qimmatroq. Shuning uchun optimal investitsiya / davomat balansini tanlash kerak.

Bu erda biz saytning o'zini oqlash muddati tushunchasiga keldik. Ma'lumki, bu saytdan olinadigan sof daromad miqdori uni yaratish xarajatlarini qoplaydigan sana. Hisob-kitoblarni soddalashtirish uchun biz ushbu miqdorlarni hisoblash asosida hisoblangan qiymatlarga kamaytirishdan foydalanmadik. foiz stavkalari va h.k. Keling, sayt sof daromadining oddiy miqdorini olaylik: "oylarda o'zini oqlash muddati = sayt yaratish uchun bir martalik xarajatlar miqdori / saytning oylik sof daromadi".

Loyihalarga qo'yilgan investitsiyalar uchun qanday to'lov muddatlarini maqbul deb hisoblash mumkin? Bu savolga turli soha va kompaniyalarda turlicha javob beriladi: masalan, qurilishda 3-7 yil, ishlab chiqarishda 2-4 yil, IT sohasida 1-2 yil bo'lishi mumkin.

Misol sifatida, hududda faoliyat yurituvchi "A" kompaniyasining veb-saytiga investitsiyalar tahlilini ko'rib chiqing Oltoy o'lkasi, bu quyidagi shartlar bilan tavsiflanadi (narxning dolzarbligi - 2004 yil):

1. xodimlar - 30 kishi;

2. oylik daromad 1,5 million rubl;

3. kompaniya mahsulot ishlab chiqaradi va uni o'z mintaqasiga (20%), yaqin hududlarga (60%) va uzoq mintaqalarga (20%) etkazib beradi;

4. sayt uzoq hududlarga sotishni 50% ga, yaqin hududlarga - 20% ga va "yaqin" sotuvlarni - 5% ga oshirishi mumkin;

5. kompaniya vositachilarga savdo hajmini bir xil miqdorda oshirish uchun tovar narxining 3 foizini to'lashga tayyor;

6. potentsial mijozning e'tiborini jalb qilish narxi - 20 rubl;

7. rejalashtirilgan sayt trafigi - oyiga 1500 ta tashrif buyuruvchi, ulardan 800 tasi noyob "sanoat ishchilari";

8. savdo jarayonini optimallashtirishdan iqtisodiy samara 1000 rubl/oy;

9. optimallashtirishning iqtisodiy samarasi kadrlar ishi oyiga 300 rubl;

10. mijozlar uchun 2000 rubl / oy axborotni qo'llab-quvvatlash jarayonini optimallashtirishdan iqtisodiy samara;

11. tejashning boshqalarga iqtisodiy ta'siri reklama vositalari oyiga 700 rubl;

12. veb-saytni ishlab chiqish 35 000 rublni tashkil qiladi;

13. texnik xizmat ko'rsatish 350 rubl / oy;

14. Veb-saytni targ'ib qilish va ma'lumotlarni yangilash uchun xarajatlar oyiga 3000 rubl.

Hisoblash: Savdoni ko'paytirishning ta'siri (biz vositachilarni tejaymiz) \u003d ((1500000 × 20% * 50%) + (1500000 × 60% * 20%) + (1500000 × 20% * 5%)) * 3% \ u003d 10350 rubl. / oy

Yoki e'tiborni jalb qilish narxi = (20 rubl * 800 tashrif buyuruvchi * 1) = 16 000 rubl / oy. 2 hisoblash usulidan o'rtacha qiymat = (10350 + 16000) / 2 = 13175 rubl. Boshqa effektlar yig'indisi = 4000 rubl / oy.

Oylik sayt effekti 17175 rubl. sof daromad sayt \u003d 17175 - 3000 - 350 \u003d 13825 rubl. oyiga saytning to'lov muddati = 35000 / 13825 = 2,53 oy.

Ushbu misoldan ko'rinib turibdiki, bunday kattalikdagi kompaniya sezilarli iqtisodiy foyda oladi va qo'yilgan pulni tezda qaytaradi.. Shu bilan birga, to'lamaydigan sayt dizayn bosqichida qilingan xato va noto'g'ri qurilgan biznes modelining natijasidir. Investitsion daromadning kafolati faqat saytning iqtisodiy samarasini baholashda ishlab chiquvchi va mijozning professionalligi bo'lishi mumkin. Bunday holda, ishlab chiquvchi muhim rol o'ynaydi, chunki faqat u veb-saytning ko'plab ta'sirini oldindan aytib berishi mumkin. Ishlab chiquvchini tanlashda siz uning professionalligiga ishonch hosil qilishingiz va investitsiyalar foydali bo'ladigan manbani yaratishga qiziqishiga alohida e'tibor berishingiz kerak. Bu doimiy va o‘zaro manfaatli hamkorlikni yo‘lga qo‘yish va qo‘llab-quvvatlashga yordam beradi.

Shunday qilib, asosiy xulosalar quyidagilar:

  • saytning to'lanishini bashorat qilish va hisoblash mumkin;
  • saytni rivojlantirish bo'yicha qaror qabul qilishdan oldin, uni hisoblash kerak iqtisodiy samaradorlik va to'lovni qaytarish;
  • veb-sayt ishlab chiqaruvchisi veb-resurslarning iqtisodiy masalalarida malakali bo'lishi va buyurtma bir martalik bo'lsa ham, mijozga ishonchli va uzoq muddatli sherik sifatida munosabatda bo'lishi kerak.

Ko'pincha menejerlar CRMni amalga oshirish samaradorligini aql-idrok darajasida qabul qilishadi. Darhaqiqat, savdo unumdorligining o'sishi, mijozlar ehtiyojini qondirish va ushlab turish kabi ta'sirlarning ahamiyati hatto mutaxassis bo'lmagan uchun ham tushunarli. Baholash bilan bog'liq qiyinchiliklar investitsiyalarning investitsiyalar rentabelligiga (ROI) nisbatini to'g'ri baholashga urinishda paydo bo'ladi, chunki bunday baholash uchun o'ziga xos universal formula mavjud emas.

Bugungi kunda ko'p odamlar samarali ekanligini tushunishadi axborot tizimi uning mazmuni va amalga oshirish sifati - tuzilmalar va jarayonlarning "to'g'riligi" va boshqalar bilan belgilanadi. Boshqacha qilib aytganda, CRMni amalga oshirish natijasi biznes modelining sifati bilan belgilanadi. Shu bilan birga, amalda CRM-ni amalga oshirish ko'pincha sof tarzda amalga oshiriladi avtomatlashtirish mavjud xodimlar bilan mavjud jarayonlar. Agar biznes modelining mavjud sifati qoniqarli bo'lsa, unda bu yondashuv juda ongli. Bunday holda, amalga oshirishdan xodimlarning mehnat unumdorligini oshirish, xizmat ko'rsatish tezligini oshirish, yo'qotishlar va ma'lumotlarning takrorlanishini bartaraf etish kabi ta'sirlar haqida gapirish mumkin. Bu erda qo'llaniladigan CRM tizimini sotib olish va uni amalga oshirish xarajatlarining rentabelligi ga muvofiq baholanadi mavjud jarayonlar. Shuning uchun, biz CRMni amalga oshirishda shunday deb aytishimiz mumkin dasturiy mahsulot, unga asoslangan jarayonlarni avtomatlashtirish, kompaniyalar xarajatlarni kamaytirish toifasining to'g'ridan-to'g'ri ta'sirini va mavjud biznes modelini qo'llab-quvvatlash orqali olingan ba'zi bilvosita ta'sirlarni oladi.

Mijozlarga yo'naltirilgan strategiyani amalga oshirish uchun keng qamrovli loyihada va tizimini yaratish sotish, siz juda ko'p effektlarni olishingiz mumkin - ham xarajatlarni kamaytirish toifasi effektlari, ham boshqa tartibning ta'siri.

Turli manbalar (META Group, Gartner Group, ISM va boshqalar) CRMni amalga oshirishdan quyidagi asosiy ta'sir toifalarini ajratib turadi:

Ushbu kvalifikatsiya juda tavsiflangan va olingan effektlarning asosiy toifalarini ko'rsatadi. Biroq, u xavfni kamaytirish kabi (birinchi qarashda, yashirin) ta'sirlarni hisobga olmaydi. Masalan, biznesda "g'olib hamma narsani oladi" iborasi mavjud. Ba'zi bozorlarda raqobatbardosh mavqeni yo'qotish halokatli bo'lishi mumkin va bu holda endi oddiy daromadni oshirish masalasi emas. Shuning uchun, tasnifning to'liqligi uchun biz CRMni amalga oshirishdan kelib chiqadigan xavflarni kamaytirish (yoki oshirish) oqibatlari haqida ham gaplashamiz.

Olingan ta'sirni to'g'ridan-to'g'ri baholashning tabiati va imkoniyati farqlanadi. Shu nuqtai nazardan bizni bevosita iqtisodiy samaralar va bilvosita iqtisodiy samaralar toifalari qiziqtiradi.

Shunday qilib, biz iqtisodiy samaralarni uchta shartli toifaga ajratamiz:

1) bevosita iqtisodiy samaralar;

2) bilvosita iqtisodiy samaralar;

3) xavfni kamaytirish effektlari.

To'g'ridan-to'g'ri iqtisodiy ta'sir

Ushbu toifaga kompaniyaning rentabelligiga ta'sir qiluvchi bevosita ta'sirlar kiradi. Quyidagi jadvalda mijozga yo'naltirilgan strategiyani amalga oshirish va savdo tizimini yaratish bo'yicha loyiha doirasida amalga oshirilgan o'zgarishlar va natijada qisqa va uzoq muddatli iqtisodiy samaralar tasvirlangan.

Amalga oshirishdan oldingi holat

O'zgarishlar

Amalga oshirilgandan keyin qisqa muddatli ta'sir

Amalga oshirilgandan keyin uzoq muddatli ta'sir

Mijozlarning yagona ma'lumotlar bazasi mavjud emas. Turli ko'rsatkichlar (shu jumladan dinamik) bo'yicha segmentatsiya qilish imkoniyatlari mavjud emas

Mijozlarni segmentatsiyalash

  • Daromadli/daromadli mijozlarga e'tibor qaratish orqali savdo hajmining o'sishi
  • Eng foydali segmentlarni aniqlash va ularga eng yaxshisini taklif qilish orqali kompaniya daromadini oshirish mijoz qiymati
  • O'zaro savdo orqali kompaniya daromadini oshirish
  • Mahsulotlar zanjir bo'ylab o'zaro ta'sirlarning samaradorligini tahlil qilmasdan targ'ib qilinadi

  • Kanallar va reklama zanjirlarida xarajatlarni kamaytirish
  • Biz uchun qiymat va mijoz uchun qiymat / narx bo'yicha maqbul kanalni tanlash orqali kompaniya daromadini oshirish
  • Reklama kanallarida ishtirokchilarning qoniqishini oshirish orqali daromadni oshirish
  • Tashkilotning funktsional tuzilishi, mijozlar bilan munosabatlar uchun javobgarlik yo'q

  • Mijozlarga xizmat ko'rsatish sifatini oshirish
  • munosabatlarni boshqarish orqali
  • Xizmat ko'rsatish sifatini oshirish va orgni optimallashtirish orqali kompaniya daromadini oshirish. tuzilmalar
  • Xodimlarni rag'batlantirish tizimi kompaniyaning mijozlar strategiyasining maqsadlariga yo'naltirilmagan.

  • Xodimlar unumdorligini oshirish
  • O'zaro savdoni oshirish orqali kompaniya daromadini oshirish, oshirish hayot davrasi mijoz yoki tanlangan strategiyaga qarab boshqa maqsadlarga erishish
  • Xodimlar ta'minlanmagan axborot vositalari va mijozlar bilan o'zaro munosabatlarda o'qitilmagan

    Xodimlarni tayyorlash

  • Mijozlarning qoniqishini oshirish
  • Mijozlarning ma'lumotlari tizimlashtirilmagan, xodimlar bilimlar bazasiga kirish imkoniga ega emaslar

  • Mijozlarga xizmat ko'rsatish sifati va tezligini oshirish
  • Jarayonlarni axborot bilan ta'minlashni takomillashtirish
  • Mijozlarning qoniqishini oshirish
  • Xodimlarning qoniqish darajasini oshirish
  • Sotishni rejalashtirish va prognoz qilish uchun vositalar yo'q

  • Joriy sotishning rentabelligini (rentabelligini) oshirish
  • Boshqaruv sifatini oshirish
  • O'z vaqtida va sifatli nazorat choralarini ko'rish imkoniyati tufayli kompaniya daromadini oshirish
  • Boshqaruv qarorlari mijozlar bilan ishlash ko'rsatkichlarini hisobga olmasdan qabul qilinadi

  • Mijozlarga xizmat ko'rsatish sifati va tezligini oshirish
  • Jarayonlar va ularning natijalarini mijozlar tajribasini yaxshilashga yo'naltirish orqali mijozlarning qoniqishini oshirish
  • Jarayonni boshqarish vositalari yo'q

  • Savdo samaradorligini oshirish
  • Mijozlarga xizmat ko'rsatish sifati va tezligini oshirish
  • Muvaffaqiyatli bitimlar foizini oshirish orqali kompaniyaning daromadini oshirish
  • Kontaktlar va ilovalarni qayta ishlash qo'lda amalga oshiriladi

  • Xodimlar unumdorligini oshirish
  • Tranzaksiya xarajatlarini kamaytirish orqali kompaniya daromadlarini oshirish
  • Xizmat ko'rsatilayotgan potentsial va amaldagi mijozlar sonini ko'paytirish imkoniyati tufayli kompaniya daromadini oshirish (masalan, faol savdoni tashkil etish orqali).
  • Xodimlar va mijozlar buyurtmaning bajarilishi holati haqida kam tasavvurga ega

    Buyurtmani bajarish jarayonini avtomatlashtirish

  • Buyurtmani bajarish vaqtini qisqartirish
  • Mijozlarning qoniqishini oshirish orqali daromadni oshirish
  • Xodimlar ma'lumotni turli manbalardan oladi va uni olish uchun katta kuch sarflaydi.

    Joriy va potentsial mijozlarning yagona ma'lumotlar bazasini yuritish

  • Yangi potentsial mijozlarni topish uchun vaqt qisqartirildi
  • Mijozlar haqida ma'lumot qidirish vaqtini qisqartirish
  • Ko'proq mijozlarga xizmat ko'rsatish orqali daromadni oshirish
  • Xodimlarning qoniqishini oshirish orqali daromadni oshirish
  • Bilvosita iqtisodiy ta'sirlar

    Masalan, jarayonlarning oshkoraligi, boshqaruvning kuchayishi natijasida fond birjasidagi aksiyalar qiymatining o'sishi, bu uchinchi tomon aksiyadorlarining qiziqishini jalb qilish uchun muhim ahamiyatga ega. Ushbu turdagi mumkin bo'lgan ta'sirlar quyidagi rasmda ko'rsatilgan.

    Xavfni kamaytirish

    Quyidagi jadvalda CRM tizimini joriy qilish orqali kamaytiriladigan asosiy xavflar tasvirlangan.

    O'zgarishlar

    Yengillashtirilgan xavflar

    Mijozlarni segmentatsiyalash

    Eng foydali/daromadli mijozlarni yo'qotish xavfi

    Kanallarni tanlash va reklamaning optimal zanjiri

    Hamkorlar bilan munosabatlarning yomonlashishi xavfi, mijozlar qiymatini mijozlarga etkazmaslik xavfi

    Tashkiliy tuzilmani optimallashtirish

    Tashkilotning moslashuvchanligini pasaytirish xavfi, mijozlar bilan munosabatlarning yomonlashishi xavfi

    Yaratilish yangi tizim xodimlarni rag'batlantirish

    Kompaniyaning umumiy maqsadlaridan farqli o'laroq, xodimlarning faoliyati xavfi

    Xodimlarni tayyorlash

    Xodimlarning motivatsiyasini pasaytirish xavfi, mijozlar bilan munosabatlarning yomonlashishi xavfi

    Yagona ma'lumotlar bazasini, bilimlar bazasini yaratish

    Mijozlar bilan munosabatlarning yomonlashuvi xavfi

    Sotishni rejalashtirish va prognozlash

    Daromad va/yoki rentabellik rejalarini bajarmaslik xavfi

    Mijozlarning samaradorligini boshqarish

    Raqobatbardoshlikni yo'qotish xavfi

    Biznes jarayonlarini avtomatlashtirish

    Hosildorlikni pasaytirish xavfi, jarayon samaradorligi

    Kontaktlar va so'rovlarni qayta ishlashni avtomatlashtirish, o'z-o'ziga xizmat ko'rsatish tizimini yaratish

    Shu bilan birga, CRM ning joriy etilishi tizim faoliyatining dastlabki bosqichida xodimlarning mehnat unumdorligining pasayishi, bir qator xodimlar tomonidan tizimdan voz kechish kabi yangi xavflarning paydo bo'lishiga ham olib kelishi mumkin.

    CRMni joriy etish samarasini baholash

    CRMni amalga oshirishning iqtisodiy samarasini baholashning asosiy yondashuvlari

    Ko'rinib turibdiki, yuqorida keltirilgan barcha samaradorlik ko'rsatkichlariga alohida loyiha doirasida erishish cheklangan resurslar (vaqt, moliyaviy va boshqalar) tufayli mumkin emas. Shuning uchun CRMni amalga oshirish loyihasi maqsadni belgilash bosqichini o'z ichiga olishi kerak. Loyihaning maqsadlari mantiqiy ravishda korxonaning strategik maqsadlari bilan bog'liq bo'lishi kerak. Xususan, tizimdan foydalanish muvozanatli ko'rsatkichlar kartasi(BSC) umumiy maqsadlarni "pastki" darajalar - mijoz, operatsion, xodimlar va texnologiya maqsadlariga ajratish mumkin.

    CRM joriy ta'sirini baholash uchun, bir necha tahlil qilish usuli asosiy ko'rsatkichlar o'zgarishlardan oldin va keyin (shuningdek, davomida). Bu kompaniya mijozlar bilan munosabatlarining samaradorligini yanada baholaydigan o'lchovlardir. Ushbu ko'rsatkichlarning ba'zilari ko'pchilik kompaniyalar tomonidan loyiha boshlanishidan oldin aniqlanishi mumkin. Kompaniyaga xos bo'lgan bir nechta ko'rsatkichlar tanlanadi, masalan:

    • potentsial mijozlarning marketing xabarlariga munosabati foizi (auditoriya reaktsiyasi);
    • yangi mijozlarning ko'payishi (daromad darajasi);
    • sotib olish narxi;
    • muvaffaqiyatli bitimlarning ulushi;
    • savdo tsiklining davomiyligi;
    • xizmat ko'rsatish bo'limi tomonidan tipik muammolarni hal qilish uchun o'rtacha vaqt va boshqalar.

    Ko'rsatkichlar odatda biznes jarayonlar guruhlari yoki CRM quyi tizimlari tomonidan jamlanadi.

    Vaziyatning paradoksi shundaki, CRMni joriy etish samaradorligini rasmiy baholash uchun CRM tizimini joriy etishdan oldingi davrlardagi moliyaviy bo'lmagan ma'lumotlar kerak bo'ladi va bu ma'lumotlar mavjud emas, chunki ular to'planishi kerak. ... CRM tizimi. Ha, quruq qoldiqni - turli davrlardagi kompaniya daromadlarining o'sishini taxmin qilish mumkin, ammo bu CRM tizimining joriy etilishi bilan bog'liqmi? Bu savolga javob berish uchun siz mijozlar bazasining tuzilishini, menejerlar samaradorligini, mijozlar bazasining sodiqligini oshirishni va CRM tizimining o'zi yordamida amalga oshirilishi mumkin bo'lgan boshqa ko'p narsalarni tahlil qila olishingiz kerak. Shu sababli, oqilona baho olish uchun tanlangan ko'rsatkichlar (ham natura va qiymat jihatidan) tegishli jarayonlarni qayta tashkil etish va axborot tizimining tarkibiy qismlarini joriy etish jarayonida allaqachon nazorat qilinadi. Mos kelishi mumkin pul qiymati qayta tashkil etishning ta'siri va CRM-ga investitsiyalarni qaytarish muddatini baholash uchun tegishli xarajatlar.

    Samaradorlikni baholashdagi yana bir muammo: har bir aniq kompaniya uchun CRM tizimini joriy etishning ma'lum iqtisodiy ta'siri o'ziga xos tarzda ta'sir qilishi mumkin. Tayyor asboblarsiz ko'pchilik sezilarli o'zgarishlar bilan taxminiy baho beradi, masalan, "mijozlarni ushlab turish 5-10% ga oshdi, bu foydaning 20-30% ga oshishiga olib keldi, ko'plab qo'lda operatsiyalarni avtomatlashtirish xodimlarning mehnat unumdorligini deyarli ikki baravar oshirdi. ” va shunga o'xshash boshqalar. Amaliyotdan olingan bunday baholar ham qimmatlidir, albatta.

    Loyiha boshlanishidan oldin CRM ning mumkin bo'lgan ta'sirini qanday baholash mumkin? Bu amalga oshirilayotgan muayyan biznes modeli asosida amalga oshirilishi mumkin. Aslida, ushbu model CRMni amalga oshirish loyihasining dastlabki bosqichlarida ishlab chiqilishi kerak va keyinchalik u allaqachon unda ko'rsatilgan ko'rsatkichlarga erishishni tasdiqlovchi model bo'lib xizmat qiladi. Bunday modelni qurish va rasmiylashtirish masalalari ushbu maqola doirasidan tashqarida. Keling, bu erda ba'zi misollarni ko'rib chiqaylik.

    5.2. Xodimlarning mehnat unumdorligini oshirish orqali olingan bevosita iqtisodiy samarani baholashga misol.

    Katta kompaniyaning savdo bo'limini olaylik. Sotish xarajatlari ikki qismdan iborat:

    • doimiy xarajatlar (ish haqi, ofisni saqlash, ma'muriy xarajatlar va boshqalar);
    • o'zgaruvchan xarajatlar (bonuslar, sayohat xarajatlari, aloqa, sarf materiallari va boshqalar).

    Faraz qilaylik, bo'limning joriy xarajatlari va daromadlarining quyidagi tuzilmasi mavjud (yil uchun):

    Faraz qilaylik, joriy etish orqali yiliga 15% unumdorlikka erishiladi. Bu shuni anglatadiki, sotuvchilar o'zlarining savdo vazifalarini bajarish uchun 15% ko'proq vaqtga ega bo'lib, ular yangi mijozlarni jalb qilish uchun sarflashlari mumkin. Bu daromadning proportsional o'sishiga olib keladi, deb faraz qilaylik, 15%. Shu bilan birga, xarajatlarning o'zgaruvchan qismi ko'payadi, harajatlarning doimiy qismi esa biroz oshadi. Natijada, xodimlarning mehnat unumdorligini oshirgandan so'ng bizda bo'limning quyidagi ko'rsatkichlari mavjud:

    Indeks

    Bu millionga aylandi $

    O'zgaruvchan xarajatlar

    doimiy xarajatlar

    Foyda bo'limi

    Shunday qilib, xodimlarning mehnat unumdorligini oshirishning to'g'ridan-to'g'ri iqtisodiy samarasi: foydaning 30% ga oshishi bilan 15 million dollar.

    Mijozlarning sodiqligini oshirish orqali olingan bilvosita iqtisodiy samarani baholashga misol.

    Cheklangan va yuqori xarajatli muhitda ishlaydigan kompaniyalar uchun moliyaviy resurslar, mijoz strategiyasi eng daromadli mavjud mijozlar bilan o'zaro ishlash samaradorligini oshirishdan iborat. Shunga ko'ra, kompaniya o'z oldiga maqsad qo'ydi, deylik - bozorning turg'unligiga qaramay, sotish hajmini oshirish. Buning uchun biz bir yil ichida mijozlarning o'rtacha rentabelligini 10 foizga oshirish zarurligini aniqlaymiz. Buning uchun siz mijozlarni ushlab turish tezligini oshirishga erishishingiz kerak. Segmentatsiya, mijozlar bazasini tahlil qilish amalga oshiriladi va kompaniyaning barcha darajalarida: operatsion, texnologik, kadrlar tayyorlash va boshqalarda ushbu ko'rsatkichlarga erishishni qo'llab-quvvatlaydigan biznes modeli yaratiladi.

    Keling, ikkita segmentni va ularning ko'rsatkichlarini ajratib ko'rsatamiz:

    Segment

    Mijozlar soni

    Bitta mijozni jalb qilish narxi,
    ming dollar

    Yillik umumiy foyda, million dollar

    O'rtacha LTV, ming dollar

    O'rtacha LTP, ming dollar

    100 million dollardan ortiq aylanmaga ega yirik kompaniyalar

    10 dan 100 million dollargacha bo'lgan o'rta kompaniyalar

    Bu erda LTV / LTP (Lifetime Value, Lifetime Profit) - "umr bo'yi" qiymati (mijozning) - mijoz tomonidan uning sotib olish faoliyati davrida (hayot tsikli) olingan daromad / foyda. Ushbu ko'rsatkichlar quyidagicha tasniflanadi:

    LTV = (Munosabatlar uzunligi / Xaridlar orasidagi o'rtacha vaqt) ´ o'rtacha xarajat xaridlar;

    LTP = (Munosabatlar uzunligi / Xaridlar orasidagi o'rtacha vaqt) ´ Xaridning o'rtacha rentabelligi.

    1) uchun yirik kompaniyalar mijozlarni ushlab turishni oshirmasdan, umumiy segment LTV = 20 × ((24m/12m) × 100K$) × 1,2=$4800K

    2) Mijozlarni ushlab turish ko'paygan yirik kompaniyalar uchun segmentning umumiy LTV = 20 × (((24 oy × 1,1) / 12 oy) × 100 ming dollar) × 1,2 = 5280 ming dollar

    Shunday qilib, o'rta kompaniyalar segmentida CRM loyihasi doirasida mijozlarni ushlab turishni yaxshilash bo'yicha chora-tadbirlarning kutilayotgan samarasi: ikki yil ichida erishilgan daromadning 4,8 million dollarga o'sishi. Shubhasiz, bu foyda emas, chunki loyiha loyiha doirasidagi aniq chora-tadbirlarga qarab xarajatlarni talab qiladi, ammo bu ko'rsatkich bizga mijozlarni ushlab turishni oshirish choralariga (shu jumladan CRM tizimini joriy etishga) qancha sarflashimiz mumkinligini aniqlashga imkon beradi. 2 yil davomida ushbu segmentning. Agar biz iqtisodiy samaralarni uzoqroq vaqt oralig'ida hisoblasak, hatto ushlab turishning 5% ga oshishi ham 5 yildan so'ng taxminan 50% ga foyda o'sishiga olib kelishi mumkinligini ko'rishimiz mumkin.

    CRM metodologiyasi va vositalarining ahamiyati shundan iboratki, uning yordamida biz oraliq bosqichlarda belgilangan maqsadlarga erishishni tezda kuzatib borishimiz va oqilona qaror qabul qilishimiz mumkin. boshqaruv qarorlari kompaniyaning rivojlanishini o'z vaqtida tuzatish uchun.

    LTV/LTP ko'rsatkichlaridan ko'rib turganimizdek, segmentlarning daromadlari va foydalarining o'sishiga nafaqat hayot tsiklining davomiyligini oshirish orqali erishish mumkin. Bu, shuningdek, xaridlar orasidagi o'rtacha vaqtni qisqartirish (masalan, o'zaro savdoni tashkil etish orqali), shuningdek, individual xaridlar qiymatini (foydasini) oshirish (masalan, qo'shimcha iste'mol qiymatini yaratish orqali) orqali ham mumkin.

    Birinchi misolning mahsuldorlik ta'sirini ikkinchi misoldagi mavjud mijozlar bazasining rentabellik ta'siri bilan solishtirish va birgalikdagi ta'sir yanada kattaroq bo'lishi mumkinligini tushunish mumkin.

    Bu erda biz CRM metodologiyasiga asoslangan savdo tizimini yaratishdan ikkita effektni baholash misollarini ko'rib chiqdik. Yuqorida ko'rsatilgandek, bunday effektlar ko'p bo'lishi mumkin. Ko'rib turganingizdek, CRMni amalga oshirishning ta'siri ko'p qirrali va murakkab xarakter va investitsiyalar rentabelligini hisoblash uchun universal formulalar mavjud emas. Biroq, ta'sirlarning ko'pchiligini taxmin qilish mumkin miqdoriy aniqlash mijozga yo'naltirilgan strategiyani amalga oshirish va CRM tizimini amalga oshirish loyihasining bir qismi sifatida qurilishi kerak bo'lgan oldindan ishlab chiqilgan biznes modeliga asoslangan.