Kuidas määrata reklaami klõpsutariifi (CPC). CPO, CPL, CPS, ROAS, ROI ja muude terminite dešifreerimine Keskmine kliki hind Facebookis tööstusharude kaupa

Nagu igas ametialane tegevus, Interneti-turunduses on palju termineid ja määratlusi, mis aitavad spetsialistidel kiiresti oma töös navigeerida, arvutusi teha ja reklaamianalüüsi läbi viia. Kogemuseta kasutajate jaoks pole paljud terminid alati ilmsed, mistõttu meie tänases artiklis dešifreerime Interneti-turundajate põhidefinitsioonid ja valemid ning ütleme teile, kus neid saab ja tuleks rakendada.


Teie mugavuse huvides oleme oma artikli jaganud plokkideks:

Kulude arvutamise tingimused ja valemid


Nüüd tutvustame teile tingimusi:


CTR (klikkimise määr)- reklaamide läbiklõpsamissagedus. Arvutatakse protsendina klikkide arvust reklaami näitamiste arvust. CTR määrab tõhususe reklaamikampaania.


Valem: CTR = (klikid/näitamised)*100%

CPC (kuluperklõpsa) – kulu, mille reklaamija maksab reklaamil tehtud kliki eest koos järgneva saidile üleminekuga. CPC aitab meil hinnata reklaamikampaania tõhusust ja korrigeerida pakkumisi. CPC määra mõjutavad mitmed tegurid – reklaam ise, selle kvaliteediskoor (СR), kuvamispiirkond, aeg, konkurendid, kes näitavad samade märksõnade reklaame.


CPA (kulupertegevus)– reklaamija veebisaidil tehtud toimingu maksumus. Sel juhul otsustab reklaamija ise, mida kasuliku tegevusena aktsepteerida. See võib olla "Kontaktide lehe külastamine" või "Vormi esitamine". tagasisidet". Seda terminit saab kasutada ka määratlemiseks CPL (kuluperplii)- see on kulu potentsiaalsele kliendile, kes jättis oma kontaktid või võttis reklaamijaga ühendust muul mugaval viisil.



Kasulike toimingute korrektseks jälgimiseks peate seadma Google Analyticsis või mõnes muus analüüsisüsteemis eesmärgi, kus andmeid loendatakse.


Samuti on olemas teenused CPA indikaatori automaatseks arvutamiseks - näiteks K-50, Roistat ja teised.

CPS (kulumüügi kohta) - ühe tasutud kaupade/teenuste tellimuse maksumus reklaamiallikatest. CPS-i arvutamine on veebimaksega veebipoodide jaoks mugav. Ülejäänud jaoks on vaja täielikku CRM-i integratsiooniga analüüsisüsteemi. CPS aitab teil kohandada reklaamieelarveid ja suurendada selle tõhusust.

CPO (tellimuse hind)- 1 kauba/teenuse tellimuse maksumus. Erinevus seisneb selles, et reeglina lähevad CPO-s arvesse kõik tellimused, ka tasumata.


CPM (kulu aastatuhande kohta) – kulu 1000 näitamise kohta – määratlus neile reklaamijatele, kes hoolivad reklaamisõnumi edastamisest lõppkasutajale, keskendumata samal ajal reklaamiklikkkidele ja maksavad ainult iga 1000 näitamise eest.


Valem: CPM = paigutuse kulu reklaam/potentsiaalsete kontaktide arv * 1000

CPI (installi hind)- mobiilirakenduse installimise maksumus. CPI arvutamine on kasulik reklaamijatele, kelle toode on mobiilirakendused. CPI mõõdab kulu rakenduse installimise kohta.


Ülaltoodud tingimused aitavad teil jälgida oma reklaamikampaaniate tõhusust, valida enda jaoks parimad reklaamimudelid ning kontrollida ja kohandada oma reklaamieelarvet.

Kasumi arvutamise tingimused ja valemid

Kui kulud on kokku arvutatud, tuleb iga ettevõtja jaoks kõige huvitavam osa – kasumi arvestamine. Altpoolt leiate enda jaoks valemid ja määratlused, millest saavad teie ustavad abilised.

Reklaamikulud müügile (A/S)- Reklaami efektiivsuse määramine. Lihtsa A/S-i valemi abil saate arvutada reklaamitava toote/teenuse kasumi, millest on maha arvatud kulud, mis kuluvad selle toote/teenuse toetamiseks. Näitaja arvutatakse reeglina aastase perioodi või ettevõtte aruandeperioodi kohta.


Reklaamikulude tasuvus (ROAS)- määratlus, mis aitab meil arvutada, kui palju kasumit saite reklaamikampaaniatest. Näiteks teenisite reklaamist 100 000 rubla kasumit, kulutades samal ajal reklaamile 30 000 rubla. Arvestame: 100 000/30 000 = 3,3 rubla. saite igalt kulutatud reklaamilt 1 rubla.


Valem: ROAS = kasum/kulu reklaamikanalites


ROI (investeeringutasuvus) Ja ROMI (turundusinvesteeringu tasuvus) erinevad ROAS-ist kuluosa suuruse poolest. ROMI (ROI) sisaldab kuludena kõiki turunduskulusid, mitte ainult reklaamikanaleid (näiteks kodulehe loomine, displeireklaami jaoks uue loome väljatöötamine jne).


Valem: ROMI (ROI) = kasum/turunduskulud


Reklaamikulud marginaalini (A/M)- veel üks määratlus, mis aitab hinnata reklaami kasumlikkust, kuid mitte kulusid kasumi suhtes, vaid kulusid kasumi suhtes, millest lahutatakse toote / teenuse maksumus, see tähendab investeeringu puhastasu.

EPC (kasum klõpsu kohta)- CPC indikaatoriga sarnane indikaator, erinevus seisneb selles, et CPC on kliki hind ja EPC on kasum 100 või 1000 kliki pealt.


Valem: EPS = (kasum/klikkide arv) * 100 (või 1000)

LTV (eluaegne väärtus)- See kogukasum ettevõte sai ühelt kliendilt kogu temaga töötamise aja. Näitaja annab selge ülevaate investeeringutasuvusest meelitatud kliendi kohta.


Valem: LTV = tulu 1 kliendilt kogu koostööperioodi jooksul - kliendi meelitamise ja hoidmise kulu.

KPI- See võtmeindikaator, mis võimaldab hinnata töö tulemuslikkust eesmärkide saavutamiseks. KPI määratakse individuaalselt koos spetsialisti ja reklaamiandjaga vastavalt kehtivatele ja soovitud näitajatele.

Selles artiklis oleme püüdnud võimalikult palju rääkida Interneti-turunduses kasutatavatest põhiterminitest ja valemitest, et saaksite hinnata oma reklaamikampaaniate hetkeolukorda, samuti mõistate turundusspetsialistide keelt. Kõrged hinded teile!


Varsti näeme!

CPC veebireklaamides

Mis on CPC reklaamis - see küsimus huvitab kindlasti veebihaldurit, kes seisab silmitsi vajadusega oma saiti esimest korda raha teenida. Mõiste "CPC" on lühend ingliskeelsest väljendist "Cost Per Click", mis tähendab "kliki hind". Teisisõnu, CPC on raha, mille reklaamija maksab külastaja ülekande eest selle veebiressursi omanikule, millele link või bänner on paigutatud.

See on huvitav! CPC kohta ei saa öelda, mis see on hea viis noorte saitide või ajaveebi monetiseerimine. Pidage meeles, et kliki hind on tavaliselt paar senti. Kindla sissetuleku saamiseks peab teil olema suure liiklusega veebiressurss.

Rohkem videoid meie kanalil – õppige SEMANTICA abil internetiturundust

Mis määrab keskmise CPC

Kliki hinda mõjutavad mitmed kriteeriumid. Kõige olulisem tegur on saidi teema. Kommertsprojektid investeeringutele, rahandusele, ehitusele jne pühendatud saidid toovad nende omanikele palju rohkem kasumit kui meelelahutus- või "naiste" saidid. Lisaks veebisaidi temaatilisele seotusele mõjutavad CPC indikaatorit järgmised kriteeriumid:

  • kellaajad;
  • Interneti-kasutaja geograafiline asukoht;
  • võtmefraas;
  • veebiressursi autoriteet süsteemis.
.

Mida CPC-reklaam reklaamijale ja veebihaldurile toob?

Seda reklaamitööriista kasutades saab reklaamija järgmisi eeliseid:

  • paindliku eelarvejaotuse võimalus;
  • reklaamikampaania saab igal ajal peatada;
  • tasutakse ainult tegelike üleminekute eest reklaamitavale saidile;
  • Reklaamikampaania efektiivsust on võimalik kiiresti hinnata.

Tuleb arvestada, et võrgud kontekstuaalne reklaam kehtestada teatud nõuded vastuvõetud aladele. Esiteks peab veebiressurss vastama sidusprogrammi reeglitele ega tohi rikkuda seaduse nõudeid. Piirangud saab määrata ka saidi liiklusele selle teema kohta. Hasartmängude, farmakoloogia jne saidid kuuluvad tavaliselt keelatud kategooriasse.

Saidi sissetulek ei sõltu ainult kliki maksumusest, vaid ka CTR väärtusest (külastajate üleminekute arv 1000 reklaami näitamise kohta). CTR-i parandamiseks võite katsetada reklaamiüksuste paigutust ja nende visuaalseid omadusi.

Sageli juhinduvad inimesed pakkumise – kliki hinna – tegemisel intuitsioonist. See kehtib ka kliki hinna määramisel Yandex Directis ja sisse Google Adwords ja üldiselt igas reklaamisüsteemis.

Selle tulemuseks on selline dialoog:

— Kliki eest saame maksta mitte rohkem kui 30 rubla.
- Miks 30 rubla? Miks mitte 130?
— Ma ei tea, ma arvan, et see on normaalne hind.

Kliki hinna arvutamiseks vajate järgmisi algparameetreid:

Selliste arvutustega kaldume alati halvema poole – kasutame veidi kõrgemat kulutaset või veidi väiksemat eeldatavat müüginumbrit.

  • Netokasumühest tellimusest, omahinna ja kauba hinna vahena. Arvutamisel see näitaja võtma arvesse keeldumisi ja tellimuste tagastamisi.
  • Uuritava saidi konversioon on ostu sooritanud külastajate suhe saidi külastajate koguarvusse.
    Kui see väärtus pole veel teada, võite otsida keskmisi statistika teie valdkonna jaoks, näiteks veebipoe jaoks 2%, maandumislehe jaoks 4%. Tuleb meeles pidada, et siinne viga võib tulemust oluliselt mõjutada.

Kliki hinna arvutamise valem:

Vaatame näidet:

  • Ühe tellimuse puhaskasum on 250 rubla
  • Poe konversioon – 1,5%

Arvutame kliki hinna järgmise valemi abil:

CPC = puhaskasum * konversioon / 100.

Seetõttu saame: CPC = 250 * 1,5 / 100 = 3 rubla 75 kopikat.

See on maksimaalne lubatud kliki hind, mille juures on teie kasumlikkus 0%. Vähendage oma kliki hinda N protsendi võrra. Need protsendid on teie hinnanguline kasum.

Selle hinnaga liiklust ei toimu...

Võib tekkida küsimus, mida teha sellise klikihinnaga, sest sellise kursiga ei toimu liiklust näiteks Yandex Directile?

  • Kasumlikkuse suurendamine
    Saate suurendada kaupade juurdehindlust, muuta sortimenti, vähendada kulusid jne.
  • Upsells
    Tellimuse kinnitamisel müüge edasi saidil ja telefoni teel. Tegelikult on see üks viise kasumlikkuse suurendamiseks.
  • Suurendage veebisaidi konversiooni
    Töötage liidesega, testige vidinaid, pakkuge kliendituge, pakkuge kaupu hea hinnaga…
  • Otsige odavat või tasuta liiklust, mille juures määratud konversiooniväärtus salvestatakse.
  • Ärge unustage kliente, kes on juba ostnud. Või ei ostnud. Tehke kordusmüüke, kasutage e-posti teel saadavaid uudiskirju, helistage ja tuletage end meelde. Üldiselt töötage kliendibaasiga.

Oluline punkt. Kliki hind arvutatakse igale reklaamikanalile ja igale reklaamikanalisisesele tööriistale eraldi. Kuna saidi teisendamine Yandex Directi otsingukampaania jaoks Yandex Directi YAN reklaamivõrgu jaoks,

Kui plaanite korraldada Internetis kontekstuaalset või displeireklaami, pakuvad reklaamijad nendele ettevõtetele teatud eelarve. Seetõttu tahavad nad näha, kuhu nende raha kulutatakse.
Veelgi olulisem on reklaamija jaoks aru saada, kuidas kõige paremini reklaamikampaaniasse investeerida, et see oleks võimalikult efektiivne, raha kulutaks säästlikult ja kasutajaid saidile maksimaalselt meelitataks.
Läbiviidud reklaamikampaaniate aruannete ja nende planeerimise mõistmiseks on reklaamistrateegiate mõõtmiseks sellised parameetrid nagu CPM, CTR ja CPC näitajad.
CPM ja CPC on hinnamudelite professionaalsed terminid, veebireklaamide maksevõimalused. CTR on Internetis reklaamimise tõhususe näitaja.

Mis on CPM?

CPM ("cost Per Thousand Impression" või "cost per mile") on veebireklaamide näitaja, mis näitab hinda 1000 bänneri näitamise või

reklaamid. See tähendab, kui palju täpselt reklaamija maksab selle saidi omanikule, kuhu bänner või reklaam peaks paigutama, et reklaami näidataks sihtrühmale 1000 korda.
CPM-indikaatori omadused:

  • Iga näitamine loetakse ja tehakse kokkuvõte. Kas kasutaja soovib klõpsata reklaamil ja järgida linki reklaamija saidile – garantiid pole.
  • Kui maksate näitamiste eest, on klikid tasuta.
  • Võimalus kuvada reklaami ainult sihtrühma ees, olles eelnevalt uurinud saidi külastatavust. Kui platvormi sait eeldab võimalust koguda külastajate kohta andmeid (näiteks sugu, vanus, elukutse, geograafia registreerimisel), siis saab tööandja määrata parameetrid, mille järgi tema kuulutust näidatakse ainult kõige lootustandvamatele külastajatele. tema vaatevinklist. See tähendab, et eelarvet kulutatakse ratsionaalsemalt.
  • Näitamiste eest makseviisi valimisel peaksite arvestama publiku aktiivsusega doonori saidil. Mida aktiivsemad on kasutajad, seda sagedamini näidatakse neile sama reklaami, seetõttu kulub raha kiiremini ja “vaatajate” haare on väiksem.

Mis on CPS?

CPC ("kliki hind") on iga reklaamil tehtud kliki hind koos sellele järgneva kasutaja üleminekuga reklaamija veebisaidile.
CPC indikaatori omadused:

  • 90%, tõeliselt huvitatud kasutajad klõpsavad reklaamiüksusel. Ja see tähendab, et klikkide eest maksmine võimaldab hankida lojaalsemat vaatajaskonda.
  • iga saidi kasutajate külastuse eest tasumisel on alati oht seda võimalust kuritarvitada (näiteks konkurentide eelarve tühi "klõpsamine"). Enamik annetussaite kaitseb reklaamijate raha selliste juhtumite eest (blokeerivad raha, kui sama kasutaja on reklaamist liiga "huvitatud", kuid jõudeoleva uudishimu probleemi pole veel kellelgi õnnestunud lahendada.
  • kliki eest makstes pakuvad doonorsaidid statistilist teavet iga reklaamilingil klõpsanud kasutaja kohta. Seega on reklaamiandjal võimalus aru saada, milline sihtrühm on tema reklaamist huvitatud. Loomulikult piirduvad statistilised andmed ainult selle teabega, mille iga kasutaja on enda kohta saidile jätnud.

Mis on CTR?

CTR ("click-through ratio" või "click through rate") on protsentides alates doonorsaidi kasutajate reklaamidel, bänneritel, teaseritel või tekstilinkidel tehtud klikkide koguarvust kuni nende näitamiste arvuni. Mida kõrgem see näitaja, seda paljulubavam on reklaamiplatvorm.
CTR on hinnang reklaamikampaania kui terviku, iga doonorsaidi ja iga reklaami efektiivsusele eraldi.
Teades iga üksiku reklaamiplatvormi CTR-i (mida kasutajad seal sagedamini teevad - vaatavad või klõpsavad), saate arvutada kulud, koostada esialgse reklaamihinnangu ja otsustada hinnamudeli üle.

Lingid

See on selleteemalise entsüklopeedilise artikli tünnak. Projekti arendamisse saate panustada, täiustades ja täiendades väljaande teksti vastavalt projekti reeglitele. Leiad kasutusjuhendi